مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر موقعیت و شرایط انجام فعلیت های زبانی (Tasks) بر کنش گفتاری فراگیران زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 یکی از مباحث مهم و مورد بحث در حوزه آموزش فعلیت- محور زبان, تمایز بین انواع متفاوت فعلیت های زبانی و چگونگی مبادله اطلاعات بین فراگیران زبان در حین انجام آنها می باشد. طبق چهارچوب های نظری و براساس فرضیه های ارایه شده در پژوهش های اخیر, موقعیت و شرایط انجام فعلیت های زبانی از نظر روانی گفتار و درستی ساختار نحوی برکنش زبان گفتاری فراگیران زبان تاثیر فراوانی دارد و در نهایت به ایجاد شرایط مطلوب یادگیری و توسعه توانش زبان فراگیران کمک می کند.در راستای این چهارچوب نظری, کنش زبان گفتاری پنجاه زبان آموز انگلیسی در انجام دو فعلیت زبانی, یکی در موقعیت و حالت بسته و محدود (Closed Condition) نظیر پاسخ های تک گزینه ای و دیگری در موقعیت باز و نامحدود (Open Condition) نظیر پاسخ های چند گزینه ای, مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان می دهد که بین کنش گفتاری زبان آموزان در دو موقعیت یادشده از نظری کیفیت و کمیت روانی گفتار و درستی و صحت ساختار نحوی, تفاوت معناداری وجود دارد.یافته های پژوهش حاضر در حوزه های آموزش زبان انگلیسی, آزمون سازی و تهیه و تدوین مطالب درسی استفاده کاربردی خواهد داشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم پور، مسعود. (1387). تاثیر موقعیت و شرایط انجام فعلیت های زبانی (Tasks) بر کنش گفتاری فراگیران زبان انگلیسی. پژوهش زبانهای خارجی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 51(208)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/450886/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم پور مسعود. تاثیر موقعیت و شرایط انجام فعلیت های زبانی (Tasks) بر کنش گفتاری فراگیران زبان انگلیسی. پژوهش زبانهای خارجی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1387؛51(208):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/450886/fa

    IEEE: کپی

    مسعود رحیم پور، “تاثیر موقعیت و شرایط انجام فعلیت های زبانی (Tasks) بر کنش گفتاری فراگیران زبان انگلیسی،” پژوهش زبانهای خارجی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 51، no. 208، pp. 0–0، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button