مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان های دولتی شهرستان بهشهر

صفحات

 صفحه شروع 252 | صفحه پایان 256

چکیده

 سابقه و هدف: رضایت بیمار پدیده پیچیده ای است که تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. مراقبت پرستاری یکی از مهم ترین عوامل شناخته شده است. لذا این مطالعه به بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان های دولتی شهر بهشهر در سال 1393 پرداخته است.مواد و روش ها: این مطالعه تحلیلی– مقطعی بر روی 300 بیمار به شیوه نمونه گیری در دسترس انجام شده است. داده ها به وسیله پرسشنامه رضایت بیمار (PSI) جمع آوری و توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون آماری دقیق فیشر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: با توجه به داده ها, تنها 3 درصد افراد از خدمات پرستاری ارائه شده رضایت کامل داشتند, 20 درصد رضایت متوسط و 77 درصد بیماران بستری از خدمات پرستاری ناراضی بودند. بیش ترین رضایتمندی از خدمات پرستاری در بخش مراقبت های ویژه قلبی و کم ترین رضایتمندی در بخش داخلی زنان وجود داشت. در میان متغیرها تنها نوع بخش با رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارتباط معنی دار آماری داشت (p<0.01).استنتاج: پژوهش حاضر نشان داد که میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری در سطح مطلوبی قرار ندارد. نظر به این که کارایی سازمان و رضایت مددجو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند, لذا ارزیابی منظم و مستمر میزان رضایتمندی بیماران از ارائه خدمات در بیمارستان ها ضروری به نظر می رسد. ضمن آن که باید با شناسایی عوامل مرتبط و ارائه راه کارهای عملیاتی, در جهت حذف عوامل ایجاد کننده نارضایتی و افزایش بهره وری سازمان گام برداریم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جنتی، یداله، مطلق، فاطمه، کلبادی نژاد، نادیا، و جعفرنژاد، مظاهر. (1395). بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان های دولتی شهرستان بهشهر. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 26(143)، 252-256. SID. https://sid.ir/paper/45247/fa

    Vancouver: کپی

    جنتی یداله، مطلق فاطمه، کلبادی نژاد نادیا، جعفرنژاد مظاهر. بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان های دولتی شهرستان بهشهر. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1395؛26(143):252-256. Available from: https://sid.ir/paper/45247/fa

    IEEE: کپی

    یداله جنتی، فاطمه مطلق، نادیا کلبادی نژاد، و مظاهر جعفرنژاد، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان های دولتی شهرستان بهشهر،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 26، no. 143، pp. 252–256، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/45247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button