مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قرارداد یادگیری: رویکردی آموزشی در پرستاری (واژه نامه توصیفی)

صفحات

 صفحه شروع 696 | صفحه پایان 700

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 تئوری یادگیری بالغین (Adult learning theory) بیان می کند که بزرگسالان در صورتی که اهداف یادگیری واضح، واقعی و مهم داشته باشند و این اهداف در راستای نیازهای شغلی، حرفه ای و شخصی آنها باشد؛ یادگیری بهتر و پایدارتری خواهند داشت. همچنین این تئوری مطرح می کند که بزرگسالان عمل گرا و مساله محور بوده و یادگیری شان بیشتر درونی است و در یادگیری آنها روش های تجربی نسبت به روش های غیرفعال موثرتر است. در طی دهه های گذشته، معلمین برای حرکت به سوی یادگیری خود - راهبر (self-directed learning)، روش های مختلفی را مورد استفاده قرار داده اند. بر این اساس، یادگیری مشارکتی شکل گرفته و در کشورهای زیادی معمول شده است. یادگیری مشارکتی؛ فعالیت های آموزشی را با نیازهای یادگیرندگان تطبیق می دهد. به طوری که دانشجویان بتوانند مسوول یادگیری خود باشند. یکی از ابزارهایی که بر پایه آموزش بزرگسالان و رویکرد یادگیری خودراهبر و همچنین با در نظر گرفتن تفاوت های فردی طراحی شده، قرارداد یادگیری (learning contract) است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجادی هزاوه، محبوبه، و بریم نژاد، لیلی. (1390). قرارداد یادگیری: رویکردی آموزشی در پرستاری (واژه نامه توصیفی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7 (پیاپی 36))، 696-700. SID. https://sid.ir/paper/453452/fa

    Vancouver: کپی

    سجادی هزاوه محبوبه، بریم نژاد لیلی. قرارداد یادگیری: رویکردی آموزشی در پرستاری (واژه نامه توصیفی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(7 (پیاپی 36)):696-700. Available from: https://sid.ir/paper/453452/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه سجادی هزاوه، و لیلی بریم نژاد، “قرارداد یادگیری: رویکردی آموزشی در پرستاری (واژه نامه توصیفی)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 7 (پیاپی 36)، pp. 696–700، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453452/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button