Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

750
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری مشکل مدار در آموزش پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 55

چکیده

 مقدمه: در یادگیری مشکل مدار Problem-based learning (PBL) مطالب به گونه ای فرا گرفته می شود که در حرفه تخصصی و همچنین در زندگی شخصی فرد کاربرد دارد. به عبارتی یادگیری بصورت علمی است. PBL یک نوآوری و پیشرفت جدید در زمینه یادگیری می باشد که در آن تاکید روی کار دانشجو است تا در گروه بحث کند و توضیح دهد و اطلاعات دانسته های جدیدی را خلق نماید به گونه ای که با آشنایی با تکنیک های خاص آنها را در موقعیتهای ویژه بکارگیرد. و بتواند مهارتهای آموخته شده خود را در جهت حل مشکلات در موقعیتی بکار گیرد. با توجه به اینکه ماهیت حرفه پرستاری به گونه ای است که نیاز به مشارکت وسیع دانشجو پرستاری هم در فعالیتهای کلاسی و هم در فعالیتهای علمی بیشتر و متناسب با واقعیات دارد, همچنین پرستاران باید در تصمیم گیریهای حرفه ای خویش مستقل و خود راهبر باشند و توانایی لازم جهت گسترش و توسعه اختیاراتو تصمیم گیریهای خود را دارا باشند. بر همین اساس PBL بعنوان یک استراتژی خاص میتواند موجب رشد مهارتهای خود راهبری شده بطوریکه پرستاران میتوانند بطور موثر مشکل را تشخیص دهند و تمام دانسته های خود را تلفیق و همگون سازند به عبارتی مشکلات یا موقعیتهای بالینی پرستاری نقطه شروع یادگیری فعال می شود, بنابراین می توان از PBL در پرستاری جهت افزایش توانایی عملی دانشجویان استفاده نمود و مهارتهای پاسخ دهی در بالین را تشویق و تقویت کرد و یادگیری را بصورت عملی در محیط درمان فراهم نمود.بحث: در این مقاله ضمن تاکید بر تاثیر یادگیری مشکل مدار بر آموزش پرستاری و اهمیت آن در ارتقا مراقبت های بهداشتی و درمانی, نتایج تحقیقات مختلفی که از روش PBL جهت ارتقا کیفیت مراقبتهای بهداشتی و درمانی استفاده نموده اند ارایه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی زرنگ، فاطمه، خاقانی زاده، مرتضی، و سیرتی، مسعود. (1382). یادگیری مشکل مدار در آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 54-55. SID. https://sid.ir/paper/453627/fa

    Vancouver: کپی

    علوی زرنگ فاطمه، خاقانی زاده مرتضی، سیرتی مسعود. یادگیری مشکل مدار در آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):54-55. Available from: https://sid.ir/paper/453627/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه علوی زرنگ، مرتضی خاقانی زاده، و مسعود سیرتی، “یادگیری مشکل مدار در آموزش پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 54–55، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453627/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا