مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 413 | صفحه پایان 418

چکیده

 هدف: مطالعه حاضر, با هدف بررسی میزان شیوع اختلال خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد انجام شد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی - همه گیرشناسی است.  400 نفر دانش آموز دختر و پسر پایه سوم و چهارم ابتدایی با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و آزمون تشخیصی سطح خواندن برای آنها اجرا شد. داده های این پژوهش از طریق روشهای آمار توصیفی و آزمون خی دو تحلیل شدند. یافته ها: این پژوهش نشان داد که به طور کلی 10.5 درصد از دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی و 7.3 درصد دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی دچار اختلال خواندن هستند. در ضمن 8.4 درصد از دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی و 4.3 درصد دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی دبستانهای شهرکرد از اختلال در خواندن رنج می برند. همچنین مشخص شد که هرچند بین فراوانی اختلال خواندن در دانش آموزان پسر و دختر تفاوت معنادار وجود دارد, ولی تفاوت دانش آموزان پایه سوم و چهارم معنادار نیست. نتیجه گیری: شیوع اختلال خواندن در میان دانش آموزان پایه سوم و چهارم دبستانهای شهرکرد نسبتا بالاست و اختلال خواندن در دانش آموزان پسر بیش از دانش آموزان دختر است ولی تفاوت معناداری بین فراوانی اختلال خواندن در میان دانش آموزان پایه سوم و چهارم وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، علی اکبر، و داوری، رقیه. (1387). شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 8(4 (پیاپی 30))، 413-418. SID. https://sid.ir/paper/454894/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی علی اکبر، داوری رقیه. شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1387؛8(4 (پیاپی 30)):413-418. Available from: https://sid.ir/paper/454894/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر شریفی، و رقیه داوری، “شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 8، no. 4 (پیاپی 30)، pp. 413–418، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454894/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button