Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

994
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و عوامل موثر بر آن

صفحات

 صفحه شروع 178 | صفحه پایان 178

چکیده

 مقدمه: بیمار در بیمارستان محور اصلی است و همه خدمات بیمارستانی به خاطر حضور او انجام می شود, بنابراین تاحدودی می توان گفت رضایت او بیش تر ناشی از رفتار پرسنل و عملکرد آن هاست. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت بیماران و عوامل موثر بر آن در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در سال 1388 انجام شده است.مواد و روش ها: در این پژوهش توصیفی مقطعی 360 بیمار بستری شده به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب و در دو زمان بستری و پس از ترخیص مورد مصاحبه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه ای حاوی خصوصیات دموگرافیک و سوالات مربوط به رضایت مندی از خدمات پرستاری, پزشکی, پاراکلینیک, خدمات رفاهی و تغذیه, پذیرش, ترخیص و مخارج (نمره دهی بر اساس مقیاس لیکرت) بود.یافته ها: در این مطالعه %75.8 از بیماران از خدمات پزشکی (زمان بستری %71.7 و پس از ترخیص %80 و اختلاف آن ها معنادار نیست(P=0.05), %72.8 از خدمات پرستاری (زمان بستری %71.8 و پس از ترخیص %73.9), %77.6 از خدمات پرستاری برای عمل جراحی, %86.1 از خدمات رفاهی و تغذیه رضایت داشته در حالیکه از مجموع 164 نفری که در زمان ترخیص بررسی شدند, %33.5 از خدمات ترخیص و مخارج بیمارستان و از 120 بیمار بررسی شده تعداد 101 نفر (%84.2) از خدمات رادیولوژی و %56.9 از خدمات پذیرش رضایت داشتند. بین میزان رضایت مندی و نوع بیمه, محل سکونت, وضع تاهل رابطه معناداری وجود نداشت.نتیجه گیری: بررسی نتایج مطالعه نشان می دهد که خدمات درمانی و رفاهی ارایه شده نسبت به خدمات پذیرش و ترخیص به بیماران از کیفیت بهتری برخوردار بوده است. میزان رضایت از خدمات پزشکی در زمان پس از ترخیص نسبت به زمان بستری بودن به طور معناداری کاهش نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوریان، جواد، خسروی، احمد، فراتی، سمیرا، و کوهزادی، زهرا. (1389). بررسی میزان رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و عوامل موثر بر آن. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 5(ویژه نامه ششمین کنگره اپیدمیولوژی ایران)، 178-178. SID. https://sid.ir/paper/457805/fa

    Vancouver: کپی

    نوریان جواد، خسروی احمد، فراتی سمیرا، کوهزادی زهرا. بررسی میزان رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و عوامل موثر بر آن. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1389؛5(ویژه نامه ششمین کنگره اپیدمیولوژی ایران):178-178. Available from: https://sid.ir/paper/457805/fa

    IEEE: کپی

    جواد نوریان، احمد خسروی، سمیرا فراتی، و زهرا کوهزادی، “بررسی میزان رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و عوامل موثر بر آن،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 5، no. ویژه نامه ششمین کنگره اپیدمیولوژی ایران، pp. 178–178، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/457805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا