Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

602
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یک بیمارستان منتخب نظامی در سال 1398: مطالعه مقطعی

صفحات

 صفحه شروع 853 | صفحه پایان 863

چکیده

 زمینه و هدف: یک نظام بهداشتی کارا فقط از طریق ارائه خدمات مطلوب می تواند به رسالت خود یعنی تأمین سلامت افراد جامعه اقدام نماید و راه ارزیابی این نظام, ارزیابی خدمات آن است. برای ارزیابی خدمات بهداشتی درمانی, دستیابی به نقطه نظرهای بیماران بعنوان یک منبع قابل اطمینان می تواند مورد توجه قرار گیرد. هدف از این مطالعه تعیین رضایت مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یکی از بیمارستان منتخب نظامی بود. روشها: در این مطالعه مقطعی 230 نفر از بیماران ترخیص شده از یک بیمارستان نظامی به روش نمونه گیری در دسترس, در سال 1398 انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه رضایتمندی بیماران بود که روایی و پایایی آن تایید شد. این پرسشنامه رضایت بیماران را در دو بخش بهداشتی-درمانی با 21 سوال و سه بعد بهداشت و نظافت, خدمات پرستاری و خدمات پزشکان و بخش غیردرمانی با 27 سوال و 6 بعد پذیرش, برخورد کارکنان, تغذیه, رفاهی, تسهیلاتی, مسائل شرعی-اعتقادی و ترخیص مورد ارزشیابی قرار می دهد. یافته ها: به طور کلی رضایت بیماران از بخش های درمانی 81/05 درصد و در بخش غیردرمانی 78/58 درصد بود. در بخش درمانی رضایت مندی از خدمات بهداشت و نظافت و خدمات پرستاران (رضایتمندی عالی) بالاتر از رضایت از خدمات پزشکان (رضایتمندی خوب) و در بخش غیردرمانی خدمات پذیرش بالاترین میزان رضایت مندی (عالی) و خدمات رفاهی کمترین میزان رضایت مندی (رضایتمندی خوب) را دارا بودند. در بین متغیرهای دموگرافیک, تنها سن بیمار با رضایت مندی ارتباط معنادار آماری داشت (03/0P=). سایر متغیرهای جمعیت شناختی مانند جنس, وضعیت تاهل, دفعات بستری, نوع بخش بستری و نوع بیمه ارتباط آماری معنی داری با رضایت مندی نداشتند (23/0P=). نتیجه گیری: با توجه به بالاتر بودن رضایت بیماران از خدمات درمانی بیشتر از خدمات غیردرمانی و درصد نارضایتی بالاتر به خصوص در زمینه امکانات و تسهیلات رفاهی, تخصیص امکانات رفاهی بیشتر به بیماران, بهبود شرایط اتاق های بستری و تجهیز بیمارستان از مهمترین مواردی است که می توان جهت جلب رضایت بیماران به آنها توجه ویژه مبذول داشت

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی فرج زاده، محسن، کریمی، لیلا، میرجوادی، سیداحمد، عبدی، مناف، بلال، محمد، و واحدیان عظیمی، امیر. (1399). رضایت مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یک بیمارستان منتخب نظامی در سال 1398: مطالعه مقطعی. مجله طب نظامی، 22(8 )، 853-863. SID. https://sid.ir/paper/363966/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی فرج زاده محسن، کریمی لیلا، میرجوادی سیداحمد، عبدی مناف، بلال محمد، واحدیان عظیمی امیر. رضایت مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یک بیمارستان منتخب نظامی در سال 1398: مطالعه مقطعی. مجله طب نظامی[Internet]. 1399؛22(8 ):853-863. Available from: https://sid.ir/paper/363966/fa

    IEEE: کپی

    محسن عباسی فرج زاده، لیلا کریمی، سیداحمد میرجوادی، مناف عبدی، محمد بلال، و امیر واحدیان عظیمی، “رضایت مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یک بیمارستان منتخب نظامی در سال 1398: مطالعه مقطعی،” مجله طب نظامی، vol. 22، no. 8 ، pp. 853–863، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363966/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا