مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش جغرافیا با روش های سخنرانی، همیاری و استفاده از کامپیوتر بر عملکرد دانش آموزان (پسر پایه اول راهنمایی منطقه 2 شهر تهران سال 82-81)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در این پژوهش که به شیوه مطالعات آزمایشی انجام گرفت, از طرح بین گروهی پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. پژوهش فوق به دنبال یافتن پاسخ این سوال است که آیا پیشرفت یادگیری دانش آموزان با روشهای نوین بهتر است یا روشهای متداول آموزش؟ باتوجه به محدودیت امکانات و عدم دسترسی دانش آموزان کلیه مناطق به سخت افزار کامپیوتر, نمونه مورد نظر این پژوهش از نمونه در دسترس (مدارسی که دارای تعداد کافی کامپیوتر بودند) انتخاب گردید. حجم نمونه مورد نظر 120 نفر بود که شامل سه کلاس اول راهنمایی بود. هر کلاس به طور تصادفی در معرض یک متغیر مستقل قرار گرفت. در این پژوهش از آزمونهای پیشرفت تحصیلی معلم – محقق ساخته در سه فرم پیش آزمون, پس آزمون و یادداری استفاده شد. روایی صوری و محتوایی این آزمونها در مشاوره با چند تن از معلمان جغرافیای سال اول مدارس راهنمایی مورد تایید قرار گرفت و پایایی این آزمونها از طریق روش دو نیمه کردن محاسبه شد. قبل از شروع آموزش پیش آزمونی در هر سه گره به عمل آمد.آموزش به سه شیوه سخنرانی, آموزش به شیوه همیاری و آموزش به کمک کامپیوتر (CAI) در درس جغرافیا انجام گرفت. بعد از ارایه آموزش به هر سه روش در طی چهار هفته پس آزمونی در هر سه گروه اجرا شد. سه هفته بعد از پایان آموزش به وسیله آزمون یادداری میزان پایداری مطالب در حافظه دانش آموزان سنجیده شد. داده های بدست آمده از این سه آزمون با استفاده از روش تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه و به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج زیر حاصل گردید: -1عملکرد دانش آموزانی که با استفاده از روش آموزش به کمک کامپیوتر و روش همیاری آموزش دیدند بهتر از روش سخنرانی و همچنین عملکرد آنها با استفاده از روش آموزش به کمک کامپیوتر بهتر از روش همیاری بود. -2میزان یادداری دانش آموزانی که با استفاده از روش سخنرانی و همیاری آموزش دیدند بهتر از میزان یادداری دانش آموزانی بود که با روش آموزش به کمک کامپیوتر آموزش دیدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، محبوبه، و علی آبادی، خدیجه. (1384). مقایسه تاثیر آموزش جغرافیا با روش های سخنرانی, همیاری و استفاده از کامپیوتر بر عملکرد دانش آموزان (پسر پایه اول راهنمایی منطقه 2 شهر تهران سال 82-81). پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، -(1-2)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/458194/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی محبوبه، علی آبادی خدیجه. مقایسه تاثیر آموزش جغرافیا با روش های سخنرانی, همیاری و استفاده از کامپیوتر بر عملکرد دانش آموزان (پسر پایه اول راهنمایی منطقه 2 شهر تهران سال 82-81). پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1384؛-(1-2):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/458194/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه خسروی، و خدیجه علی آبادی، “مقایسه تاثیر آموزش جغرافیا با روش های سخنرانی, همیاری و استفاده از کامپیوتر بر عملکرد دانش آموزان (پسر پایه اول راهنمایی منطقه 2 شهر تهران سال 82-81)،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. -، no. 1-2، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button