مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش ارزشیابی حیطه عاطفی دانشجویان کارورز پرستاری در مراکز آموزشی درمانی شهر رشت 1384

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: سنجش نگرش و ارزشیابی حیطه عاطفی یکی از بخشهای مهم ارزشیابی دانشجویان پرستاری در بالین است و معمولا در محیطهای بالینی حدود 20 تا 30 درصد از امتیازات ارزشیابی دانشجو به حیطه عاطفی اختصاص داده می شود. مشکل اساسی روشهای سنجش اهداف حیطه عاطفی این است که باید موقعیتهایی را بوجود آورد که آزمون شونده رفتار عاطفی مورد نظر خودرابروز دهد. محیط بالینی و بیمارستان بهترین موقعیت را برای سنجش این حیطه فراهم می سازد زیرا ارتباط نزدیک بین استاد و دانشجو ایجادشده و استاد به راحتی می تواند به مشاهده غیر محسوس و مداوم دانشجویان درموقعیتهای مختلف ارتباطی ومسوولیت و دقت و... بپردازد. درعین حال دربعضی موارد بین استاد و دانشجو در مورد ارزشیابی این حیطه اختلاف نظر وجود دارد.جهت تعیین این اختلاف نظر پژوهشگران برآن شدند تا به مقایسه دو روش ارزشیابی حیطه عاطفی که توسط استاد و توسط دانشجو صورت می گیرد بپردازند.روش و ابزار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقایسه ای است که با هدف مقایسه دو روش ارزشیابی حیطه عاطفی توسط استاد (گزینه بایست) و توسط دانشجو (یادداشتهای روزانه) دردانشجویان کارورز پرستاری در بخشهای کودکان مراکز بهداشتی- درمانی شهر رشت انجام شده است. نمونه های مورد پژوهش به صورت سرشماری از کلیه جامعه پژوهش یعنی کلیه دانشجویان کارورز پرستاری در بخشهای کودکان در دو نیمسال متوالی در دو مرکز آموزشی درمانی شهر رشت انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل فرم ارزشیابی حیطه عاطفی به صورت گزینه بایست و رتبه بندی شده بود که در 10 حیطه (وضع ظاهر و بهداشت– وقت شناسی– مسوولیت پذیری– دقت– ارتباط با مددجو و خانواده– ارتباط با مربی و همکاران– انتقاد پذیری– صرفه جویی و نگهداری از وسایل– سرعت عمل و مشاهدات و گزارشات) بود که توسط اساتید تکمیل می گردید. همچنین جهت ارزشیابی حیطه عاطفی توسط دانشجو در 10 حیطه ذکر شده از یادداشتها و گزارش های دانشجو استفاده شد و نهایتا نتایج دو گروه مورد مقایسه قرار گرفت.نتایج: نتایج پژوهش فوق نشان می دهد بر اساس آزمون ضریب همبستگی پیرسون تفاوت معنی داری درحیطه ظاهر و بهداشت– وقت شناسی– دقت– انتقادپذیری و صرفه جویی در وسایل و ارایه گزارشات وجود دارد. بنابراین ارزشیابی دانشجو توسط استاد با نگرش دانشجو از خود در حیطه عاطفی نتایج یکسانی دارد.نتیجه گیری: با توجه به همخوان بودن نتایج دو روش ارزشیابی فوق در اکثر حیطه های عاطفی استفاده از روش گزینه بایست توسط اساتید دارای اعتبار مناسبی جهت سنجش حیطه عاطفی بوده و قابل اجرا می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چهرزاد، مینومیترا، و میرزایی، مهشید. (1384). مقایسه دو روش ارزشیابی حیطه عاطفی دانشجویان کارورز پرستاری در مراکز آموزشی درمانی شهر رشت 1384. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/458568/fa

    Vancouver: کپی

    چهرزاد مینومیترا، میرزایی مهشید. مقایسه دو روش ارزشیابی حیطه عاطفی دانشجویان کارورز پرستاری در مراکز آموزشی درمانی شهر رشت 1384. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/458568/fa

    IEEE: کپی

    مینومیترا چهرزاد، و مهشید میرزایی، “مقایسه دو روش ارزشیابی حیطه عاطفی دانشجویان کارورز پرستاری در مراکز آموزشی درمانی شهر رشت 1384،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458568/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button