مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای نمرات ارزشیابی کارشناسان آموزشی و کارورزان در دوره کار آموزی بهداشت دانشجویان رشته پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و اهداف: با توجه به این که گاهی موسسات آموزشی با کمبود مربی روبرو می شوند و نیز کارشناسان پزشکی اجتماعی بر شرکت دانشجویان در امور آموزشی تاکید دارند. استفاده از دانشجویان سالهای بالا برای آموزش دانشجویان جدید در بعضی از مراکز آموزشی مرسوم بوده است . غرض از این بررسی ارزشیابی کارآیی آنها در این گونه موارد بود.روش بررسی: دانشجویان دوره کارآموزی بهداشت به طور تصادفی به خانه های بهداشت جهت کارآموزی اعزام شدند. دانشجویان پزشکی دوره کاروزی به طور تصادفی انتخاب و به سرپرستی دانشجویان دوره کارآموزی بهداشت گمارده شدند و سرپرستی گروه دیگری از دانشجویان در تعدادی از خانه های بهداشت به کارشناسان آموزشی دانشگاه, که بیش از 5 سال سابقه آموزش داشتند, سپرده شد. در پایان کارآموزی پرسشنامه ای توسط دانشجویان درباره نحوه فعالیت مربیان تکمیل شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .یافته ها: میانگین کل نمرات ارزشیابی کارشناسان آموزشی 84% و میانگین کل نمرات ارزشیابی کارورزان 80% (یعنی 0.4 درصد کمتر از کارشناسان آموزشی) بود و اختلاف معنی داری را نشان داد .(p<0.01) از مجموع هشت سوال به طور متوسط در شش سوال میانگین نمرات کارشناسان آموزشی عالی بود. در مقابل, میانگین نمرات کارورزان فقط در دوسوال عالی بود, همچنین در هفت سوال میانگین نمرات کارورزان ضعیف بود در صورتی که فقط در یک مورد میانگین نمرات کارشناسان آموزشی ضعیف بود.نتیجه گیری: در مجموع , این بررسی نشان می دهد که روی هم رفته کارشناسان آموزشی با توجه به تجارب کاری از کارآیی بیشتری برای آموزش دانشجویان در کارآموزی بهداشت برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button