Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

665
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی استاد

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی اعضای هیات علمی دانشگاهها به روشهای مختلف توسط دانشجو، مصاحبه، مشاهده، خودسنجی، همکاران، کارهای تحقیقاتی و علمی و... انجام می شود که یکی از این شیوه ها، روش بحث انگیز و انتقادپذیر ارزشیابی توسط دانشجو است. روش و ابزار: پژوهش حاضر به روش توصیفی– تحلیلی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را نسبت به ارزشیابی استاد بررسی نموده است. جامعه پژوهش را کلیه اعضای هیات علمی علوم پایه (83 نفر) تشکیل داده اند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج: نتایج بدست آمده بر اساس جدول شماره یک نشان می دهد 1/60 درصد افراد، ارزشیابی توسط دانشجو، 8/20 درصد آنها ارزشیابی از طریق انجام کارهای تحقیقاتی، 5/19 درصد ارزشیابی از طریق خودسنجی، 9/16 درصد ارزشیابی توسط مدیر گروه، 13 درصد ارزشیابی به روش همکار از همکار،9/8  درصد ارزشیابی بر اساس واحدهای تدریس شده و 2/5 درصد افراد نیز ارزشیابی توسط معاونت آموزشی دانشکده را بیشتر از 20 درصد تعیین نموده اند. همچنین 9/57 درصد جامعه مورد پژوهش اغراض شخصی، 6/85 درصد عدم صداقت، 1/89 درصد افراد بی توجهی و عدم دقت دانشجویان را در تکمیل فرمهای ارزشیابی موثر دانسته اند.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش چنانچه بخواهیم ارزشیابی دقیق و قابل اعتمادی را از اعضای هیات علمی دانشگاه انجام دهیم، بایستی از روشهای مختلف ارزشیابی تواما استفاده نمود، و تنها یک روش آن هم ارزشیابی توسط دانشجو جهت قضاوت و تصمیم گیری ملاک عمل قرار نگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نویدیان، علی، کیخایی، اسداله، طبسی، محمدعلی، و سرگزی، غلامرضا. (1384). بررسی نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی استاد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/458571/fa

    Vancouver: کپی

    نویدیان علی، کیخایی اسداله، طبسی محمدعلی، سرگزی غلامرضا. بررسی نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی استاد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/458571/fa

    IEEE: کپی

    علی نویدیان، اسداله کیخایی، محمدعلی طبسی، و غلامرضا سرگزی، “بررسی نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی استاد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا