Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

532
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از تجربیات آموزشی دانشجویان سال آخر پرستاری در آموزش بالینی دانشجویان جدید الورود

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه و هدف: پرستاران قشری از جامعه خدمات درمانی می باشند که با جان انسانها سروکار دارند و هر چه دارای زمینه علمی بیشتری باشند می توانند بهتر به جامعه خود کمک نمایند. در این میان چگونگی کسب علم و مهارت که منجر به یادگیری عمیق و با دوام شده و قابلیت انتقال به محیط خارج از آموزشگاههای پرستاری را دارا باشد از دیرباز مورد توجه طراحان و برنامه ریزان آموزش پرستاری بوده است. گسترش روزافزون علم و فن آوری منجر به ایجاد تخصص های گوناگون در تمامی زمینه ها شده و در این میان خواستها و نیازهای افراد جامعه افزایش یافته است در چنین شرایطی برنامه ها و روشهای آموزش سنتی توان حل این مسایل و برآوردن نیازهای جامعه در حال تحول را نداشته و از همگامی با تغییرات شگرف امروزی باز می ماند. استفاده از روشهای بدیل و خلاق و ترکیب تکنولوژی با روش های سنتی تدریس می تواند به امر تعلیم و تربیت پرستاران مجرب تر و با سوادتر کمک نماید. هدف از این مقاله بررسی استفاده از تجارب آموزشی بالینی دانشجویان سال چهارم در ارتقا آموزش بالینی دانشجویان جدید الورود پرستاری می باشد.روش اجرا: در این مقاله که در واقع یک متاآنالیز می باشد مطالعاتی که در این زمینه موجود بود جمع آوری و بررسی شد سپس نکات مشترک و افتراقات (Distinctions, Commonalities) آنها بتفکیک بررسی و نهایتا نتیجه گیری با توجه به موقعیت آموزش پرستاری کشور ارایه گردید.نتایج: در مجموع مطالعات انجام گرفته در این زمینه این مساله را خاطرنشان می سازند که عملکرد بالینی دانشجویان جدیدالورودی که در آموزش آنان از دانشجویان سال چهارمی (قدیمی تر) استفاده شده بود بسیار بهتر از دانشجویانی بود که از روشهای آموزش مرسوم یعنی وجود یک مربی بالینی استفاده کردند. همچنین مشخص شد که دانشجویانی که به عنوان دستیاران آموزشی در آموزش دانشجویان جدید الورود همکاری داشتند بعدا در بالین پرستاران موفق تری بودند, در این میان آن دسته از دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی به عنوان مربی در دانشگاه مربوطه پذیرفته شدند نیز عملکرد بهتری نسبت به سایر مربیان داشتند.همچنین مشخص شد آموزش دانشجویان جدید الورود با چنین شیوه ای باعث کاهش اضطراب آنان در بدو ورود می شود. در این روش مسوولین دانشکده و مربیان نسبت به امنیت بیماران اطمینان خاطر بیشتری داشته و حس همکاری بین دانشجویان تقویت می شود. از طرف دیگر دانشجویان سال چهارمی که در شرف ورود به بالین هستند از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار شده و برای ورود به محیط های آموزشی یا محیط های بالینی آمادگی بیشتری پیدا می کنند.بحث: با توجه به نتایج این مطالعات و اهمیت کاری شغل پرستاران می تواند با استفاده از روشهای جدید هم چون استفاده از تجربیات دانشجویان سال آخر در آموزش بالینی دانشجویان جدید الورود به صورت مکمل روش سنتی به ارتقا پیشرفت تحصیلی و همچنین افزایش یادگیری تجربیات بالینی دانشجویان کمک نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منجذبی، فاطمه، نیک بخت نصرآبادی، علیرضا، و سمیعی، سوسن. (1382). استفاده از تجربیات آموزشی دانشجویان سال آخر پرستاری در آموزش بالینی دانشجویان جدید الورود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 44-45. SID. https://sid.ir/paper/460994/fa

    Vancouver: کپی

    منجذبی فاطمه، نیک بخت نصرآبادی علیرضا، سمیعی سوسن. استفاده از تجربیات آموزشی دانشجویان سال آخر پرستاری در آموزش بالینی دانشجویان جدید الورود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):44-45. Available from: https://sid.ir/paper/460994/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه منجذبی، علیرضا نیک بخت نصرآبادی، و سوسن سمیعی، “استفاده از تجربیات آموزشی دانشجویان سال آخر پرستاری در آموزش بالینی دانشجویان جدید الورود،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 44–45، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/460994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا