مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از ارزشیابی بالینی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 145

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی قلب هر برنامه آموزشی است و در پرستاری به منظور اطمینان از صلاحیت فارغ التحصیلان, دارای اهمیت خاصی می باشد. به جهت اهمیت موضوع و وجود چالش فراوان در این زمینه این مطالعه با هدف تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از ارزشیابی بالینی انجام شد.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع کیفی به روش تحلیل محتوا است. مشارکت کنندگان در این پژوهش 12 نفر از دانشجویان ترم 8 می باشند. نمونه گیری به روش مبتنی بر هدف تا رسیدن به اشباع داده ها انجام شد. جمع آوری داده ها با به کارگیری مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. در قدم اول واحد های معنایی تعیین گردید. سپس کدگذاری انجام شد, به این صورت که واحدها بر اساس مشابهت در یک طبقه قرار گرفتند و زیر طبقات تشکیل شد و بعد با ترکیب طبقات درون مایه های اصلی استخراج گردید.نتایج: 12 دانشجوی ترم هشت رشته پرستاری, در این مطالعه به کار گرفته شدند. بعد از بررسی یافته ها, فرآیند ارزشیابی موثر بعنوان درون مایه اصلی استخراج گردید. طبقات به وجود آمده شامل نوع ارزشیابی, توان حرفه ای مربی, ابزار ارزشیابی و جو فیزیکی و روانی ارزشیابی بود.نتیجه گیری: فرآیند ارزشیابی موثر مفهومی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برنامه ریزی صحیح جهت اصلاح فرآیند ارزشیابی جهت دستیابی به برآیندهای یادگیری و توانمند نمودن دانشجویان پرستاری ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، سعیده، و مقدم، فاطمه. (1395). تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از ارزشیابی بالینی: یک مطالعه کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(2)، 134-145. SID. https://sid.ir/paper/518350/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی سعیده، مقدم فاطمه. تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از ارزشیابی بالینی: یک مطالعه کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(2):134-145. Available from: https://sid.ir/paper/518350/fa

    IEEE: کپی

    سعیده نوروزی، و فاطمه مقدم، “تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از ارزشیابی بالینی: یک مطالعه کیفی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 2، pp. 134–145، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518350/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button