Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

927
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری نسبت به ارزشیابی بالینی به روش 360 درجه

صفحات

 صفحه شروع 273 | صفحه پایان 282

چکیده

 مقدمه: یکی از روش های روبه رو شدن با چالش ارزشیابی بالینی دانشجویان, استفاده از روش 360 درجه می باشد. شناخت دیدگاه و تجربیات دانشجویان به عنوان افراد تحت ارزشیابی نسبت به این روش از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو, مطالعه حاضر با هدف توصیف دیدگاه و تجربه دانشجویان نسبت به ارزشیابی بالینی به روش 360 درجه انجام شد.روش: در این مطالعه کیفی, دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری که واحد کارآموزی در عرصه کودکان را اخذ نموده بودند, به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. روش جمع آوری داده ها, جلسات گروه متمرکز بود و 27 دانشجوی پرستاری در 4 گروه متمرکز در پژوهش شرکت نمودند. از نرم افزارهای Word و Onenote برای ثبت مصاحبه ها و کدهای استخراج شده و از روش تحلیل محتوای کیفی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها منجر به ظهور درون مایه اصلی «جو پویای کارآموزی» گردید که مشتمل بر چهار طبقه «یادگیری فعال, عدالت, ارتباط و نظم و انضباط» بود.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر می تواند به مربیان بالینی کمک نماید تا شناخت بهتری نسبت به تجربیات و دیدگاه دانشجویان در مورد این رویکرد ارزشیابی پیدا کنند و در جهت استفاده از این روش برنامه ریزی و اقدامات لازم را به عمل آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، تابنده، و کاظمی، مجید. (1395). دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری نسبت به ارزشیابی بالینی به روش 360 درجه. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 5(3)، 273-282. SID. https://sid.ir/paper/215572/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی تابنده، کاظمی مجید. دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری نسبت به ارزشیابی بالینی به روش 360 درجه. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1395؛5(3):273-282. Available from: https://sid.ir/paper/215572/fa

    IEEE: کپی

    تابنده صادقی، و مجید کاظمی، “دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری نسبت به ارزشیابی بالینی به روش 360 درجه،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 5، no. 3، pp. 273–282، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215572/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا