Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

985
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ترجمان دانش و کاربردی کردن تحقیقات، راهکاری جهت افزایش عملکرد پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: به منظور دستیابی به جایگاه دوم علمی و فناوری در منطقه, یکی از اقدامات در این راستا افزایش عملکرد دانشجویان در زمینه پژوهش می باشد. حال هدف از این مطالعه تبیین دیدگاه و تجربیات دانشجویان در خصوص عملکرد پژوهشی و راهکارهایی برای افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های تحقیقی بوده است.روش کار: مطالعه کیفی با 50 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1390 به عمل آمد. نمونه گیری مبتنی بر هدف و با حداکثر تنوع بودند. از مصاحبه های انفرادی نیمه ساختار تا رسیدن به اشباع داده ها استفاده شد. از همه شرکت کنندگان حداقل دو سوال باز شد «وقتی می گویم تحقیق و دانشجو چه به ذهن شما می آید؟ برای اینکه عملکرد پژوهشی دانشجویان افزایش یابد چه امتیازهایی دانشجویان لازم دارند» از «تحلیل محتوا» برای آنالیز استفاده شد.یافته ها: «تحقیقات کاربردی», «تحقیقات جدید و آزمایشگاهی», «منفعت تحقیق برای جامعه», «همراهی و همدلی استاد با دانشجو», «ایجاد انگیزه» از مضامینی است که از این مطالعه استخراج شده است. شرکت کنندگان «دانشجویی» را مترادف با خلوص نیت برای طلب علم و توسعه کشور از طریق پژوهش ذکر نمودند. «نتایج پژوهش ها به صورت کاربردی در جامعه دیده نمی شود» گلایه غالب شرکت کنندگان بوده است.نتیجه گیری: دانشجویان خواهان همراهی و همدلی اساتید و یادگیری فراتوانمندی ها می باشند. انجام تحقیقات تکراری و عدم به کارگیری آن ها در جامعه سبب یاس پژوهشگران جوان می گردد لذا به نظر می رسد فرهنگ حاضر پژوهش در میان قشر جوان دانشجویی نیاز به ارتقا دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جویباری، لیلا، یوسفی پور، محدثه، و ثناگو، اکرم. (1391). ترجمان دانش و کاربردی کردن تحقیقات, راهکاری جهت افزایش عملکرد پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(1)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/462641/fa

    Vancouver: کپی

    جویباری لیلا، یوسفی پور محدثه، ثناگو اکرم. ترجمان دانش و کاربردی کردن تحقیقات, راهکاری جهت افزایش عملکرد پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1391؛1(1):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/462641/fa

    IEEE: کپی

    لیلا جویباری، محدثه یوسفی پور، و اکرم ثناگو، “ترجمان دانش و کاربردی کردن تحقیقات, راهکاری جهت افزایش عملکرد پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 1، no. 1، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/462641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا