مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همخوانی ارزشیابی اساتید توسط دستیاران و سایر دانشجویان مقاطع بالینی

صفحات

 صفحه شروع 150 | صفحه پایان 157

چکیده

 سابقه و هدف: ارزشیابی آموزشی یکی از مولفه های اساسی جهت ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه ها به شمار می رود. با توجه به اینکه دانشکده پزشکی ساری هم اکنون در رشته های متفاوتی دارای دستیار می باشد و فراگیران رشته های بالینی در مقاطع متفاوتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تحصیل اشتغال دارند و از طرفی تاکنون مقایسه ای در مورد همخوانی ارزشیابی فراگیران مقاطع مختلف از اساتید صورت نگرفته است ما بر آن شدیم تا در این مطالعه ارزشیابی دستیاران را با دانشجویان و کارورزان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد مقایسه قرار دهیم.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بوده و همه فراگیران آموزش بالینی و همه گروه های بالینی دانشده پزشکی ساری را که همزمان دستیار و کارورز یا دانشجوی بالینی در آن ها به تحصیل اشتغال داشته اند را در بر می گیرد. در این مطالعه 6 رشته کودکان, قلب و عروق, زنان و زایمان, داخلی, اعصاب و روان و جراحی مورد ارزیابی قرار گرفتند و از 183 فراگیر به صورت سرشماری درباره 51 نفر از اساتید بالینی, ارزیابی صورت گرفت.یافته ها:. 60.1 درصد از فراگیران زن و بقیه مرد بودند, 39.4 درصد آن ها دستیار و بقیه کارورز بودند. دربین این 6 گروه آموزشی 2 گروه کودکان و زنان و زایمان با تفاوت معنی داری (p<0.001) از سایر گروه ها در یک زیر مجموعه همگن میانگین نمره بالاتری از فراگیران دریافت کرده اند. بین نمرات ارزیابی 10-0 و نیز نمره 110-22 فراگیران همبستگی 85 درصد وجود داشت (همبستگی پیرسون r=0.85 و p<0.01, بین ارزیابی دستیاران و کارورزان از اساتید تفاوت معنی داری وجود داشت (p<0.001) و با یکدیگر همخوانی نداشت. فراگیران مرد و زن ارزیابی مشابهی از اساتید داشتند (p=0.37).استنتاج: ارزیابی دستیاران تفاوت قابل توجهی نسبت به ارزیابی سایر فراگیران مقاطع مختلف بالینی از اساتید داشته و این عدم همخوانی باید در برنامه ریزی آموزشی در بخش های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائمیان، علی، محمدپورتهمتن، رضاعلی، شیرج، هانیه، و طبیبان، ساسان. (1390). بررسی همخوانی ارزشیابی اساتید توسط دستیاران و سایر دانشجویان مقاطع بالینی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 21(86)، 150-157. SID. https://sid.ir/paper/462852/fa

    Vancouver: کپی

    قائمیان علی، محمدپورتهمتن رضاعلی، شیرج هانیه، طبیبان ساسان. بررسی همخوانی ارزشیابی اساتید توسط دستیاران و سایر دانشجویان مقاطع بالینی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1390؛21(86):150-157. Available from: https://sid.ir/paper/462852/fa

    IEEE: کپی

    علی قائمیان، رضاعلی محمدپورتهمتن، هانیه شیرج، و ساسان طبیبان، “بررسی همخوانی ارزشیابی اساتید توسط دستیاران و سایر دانشجویان مقاطع بالینی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 21، no. 86، pp. 150–157، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/462852/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button