مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,074
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تقلید حرکتی غیر گفتاری بر توانایی نامیدن در کودکان مبتلا به در خودماندگی (اوتیسم)

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 72

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش, بررسی رابطه تقلید حرکتی غیر گفتاری با توانایی نامیدن و تاثیر تمرینات تقلید حرکتی غیر گفتاری بر افزایش توانایی نامیدن در کودکان مبتلا به درخودماندگی (اوتیسم) است.روش بررسی: در مرحله نخست این مطالعه که به روش مقایسه ای صورت پذیرفت, 22 کودک درخودمانده و 22 کودک سالم با نمونه گیری در دسترس انتخاب و توانایی نامیدن و تقلید حرکتی غیر گفتاری آنها مورد سنجش و مقایسه قرار گرفت. در مرحله دوم, مطالعه به صورت تجربی و مداخله ای صورت گرفت. کودکان درخودمانده به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. سپس کودکان گروه آزمایش به مدت 60 روز, روزانه یک ساعت تحت تمرین تقلید غیر گفتاری قرار گرفتند. در این مدت گروه کنترل از آموزشهای معمول قبلی بهره گرفتند. قبل و بعد از مداخله, توانایی نامیدن در دو گروه با استفاده از آزمون نامیدن سنجیده شد. در تحلیل داده ها از آزمون تی مستقل و بررسی ضریب همبستگی بهره گرفته شد.یافته ها: تفاوت معناداری در توانایی نامیدن کودکان درخودمانده و سالم دیده شدP<0.001)), همچنین یافته ها حاکی است بین توانایی نامیدن و توانایی تقلید کلامی در کودکان درخودمانده همبستگی مثبت وجود دارد P<0.001), r=0.878)به علاوه, داده ها حاکی از وجود تفاوت معنادار بین توانایی نامیدن دو گروه آزمایشی و کنترل پس از انجام مداخله می باشد P<0.001)).نتیجه گیری: بین توانایی نامیدن و تقلید حرکتی غیر گفتاری همبستگی مثبت و قوی وجود دارد و انجام تمرینات تقلید حرکتی غیرگفتاری به افزایش توانایی نامیدن در کودکان درخودمانده منجر می گردد.  

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی، سیدمجید، بیرامی، منصور، عشایری، حسن، هاشمی نصرت آباد، تورج، و احمدی، پریچهر. (1389). بررسی تاثیر تقلید حرکتی غیر گفتاری بر توانایی نامیدن در کودکان مبتلا به در خودماندگی (اوتیسم). آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 11(2 (مسلسل 42))، 67-72. SID. https://sid.ir/paper/463643/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی سیدمجید، بیرامی منصور، عشایری حسن، هاشمی نصرت آباد تورج، احمدی پریچهر. بررسی تاثیر تقلید حرکتی غیر گفتاری بر توانایی نامیدن در کودکان مبتلا به در خودماندگی (اوتیسم). آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1389؛11(2 (مسلسل 42)):67-72. Available from: https://sid.ir/paper/463643/fa

    IEEE: کپی

    سیدمجید رفیعی، منصور بیرامی، حسن عشایری، تورج هاشمی نصرت آباد، و پریچهر احمدی، “بررسی تاثیر تقلید حرکتی غیر گفتاری بر توانایی نامیدن در کودکان مبتلا به در خودماندگی (اوتیسم)،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 11، no. 2 (مسلسل 42)، pp. 67–72، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/463643/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button