مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر تکنیک های واقعیت مجازی و حرکت درمانی همراه با محدودیت بر عملکرد اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پارزی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 51

چکیده

 زمینه و اهداف: فلج مغزی همی پارزی, آسیب بیشتر یک سمت بدن در نتیجه اختلالی غیرپیشرونده در مغز نابالغ است. هدف این مطالعه مقایسه تاثیر روشهای درمانی حرکت درمانی همراه با محدودیت و واقعیت مجازی بر عملکرد اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پارزی بود.مواد و روش ها: تعداد 24 کودک فلج مغزی همی پارزی از جامعه در دسترس در یک کارآزمایی بالینی تصادفی در 3 گروه 8 نفره بررسی شدند (واقعیت مجازی, حرکت درمانی همراه با محدودیت و کنترل). برنامه درمانی شامل جلسات 1.5 ساعته, یک روز در میان و به مدت 4 هفته بود. ارزیابی توسط ابزار کفایت حرکتی برواینینکس - اوزرتسکی و فعالیت حرکتی کودکان, قبل, بعد و 3 ماه پس از اتمام مداخلات صورت گرفت. انتخاب تصادفی نمونه ها و تحلیل داده ها با آزمون آنالیز واریانس در تکرار مشاهدات توسط نرم افزارSPSS-16 در سطح معناداری 0.05 انجام گردید.یافته ها: آنالیز اطلاعات ابزارهای ارزیابی حاکی از این مطلب بود که اختلاف آماری معناداری بین گروه های واقعیت مجازی و حرکت درمانی همراه با محدودیت در جلسه پس از درمان از لحاظ میانگین سرعت و مهارت اندام فوقانی (واقعیت مجازی: 1.22±0.23, حرکت درمانی همراه با محدودیت: 1.35±0.37) وجود نداشت. در آنالیز اطلاعات جلسه پیگیری نیز اختلاف معنادار آماری بین جلسات پس از درمان و پیگیری در هر سه گروه مطالعه وجود نداشت.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه می توان روش های درمانی واقعیت مجازی و حرکت درمانی همراه با محدودیت را به عنوان روشهایی جایگزین برای یکدیگر جهت بهبودی عملکرد اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پارزی در نظر گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، حمیدرضا، ارسطو، علی اصغر، جهانتابی نژاد، سیف اله، خیاط زاده ماهانی، محمد، و عزیزی مال امیری، رضا. (1391). مقایسه تاثیر تکنیک های واقعیت مجازی و حرکت درمانی همراه با محدودیت بر عملکرد اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پارزی. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 34(2)، 45-51. SID. https://sid.ir/paper/47006/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی حمیدرضا، ارسطو علی اصغر، جهانتابی نژاد سیف اله، خیاط زاده ماهانی محمد، عزیزی مال امیری رضا. مقایسه تاثیر تکنیک های واقعیت مجازی و حرکت درمانی همراه با محدودیت بر عملکرد اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پارزی. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز[Internet]. 1391؛34(2):45-51. Available from: https://sid.ir/paper/47006/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا رستمی، علی اصغر ارسطو، سیف اله جهانتابی نژاد، محمد خیاط زاده ماهانی، و رضا عزیزی مال امیری، “مقایسه تاثیر تکنیک های واقعیت مجازی و حرکت درمانی همراه با محدودیت بر عملکرد اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پارزی،” مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، vol. 34، no. 2، pp. 45–51، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/47006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button