مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری ضمنی واژگان از طریق خوانش ادراکی داستان کوتاه

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 129

چکیده

 در این پژوهش در پی آن هستیم تا دریابیم چه میزان واژگان به صورت ضمنی از رهگذر خوانش ادراکی داستان های کوتاه فراگرفته می شود و نیز این که سهم آموزش مستقیم لغات به دانش آموزان در مقایسه با آن چگونه است. برای این منظور, تعداد 40 دانش آموز پسر دبیرستانی به تصادف انتخاب شدند و متعاقبا به دو گروه 20 نفره تقسیم شدند. به یکی از این گروهها 5 داستان کوتاه 400 کلمه ای داده شد تا آنها را با هدف درک مفهوم بخوانند و به دانش آموزان در گروه کنترل, تعداد 12 واژه که برگرفته از همان داستان هاست, به صورت مستقیم تدریس شد. نتایج نشان می دهد دانش آموزانی که تحت شرایط آموزش ضمنی قرار گرفته بودند, عملکرد بهتری داشته و لغات بیشتری را نسبت به دیگر گروه فرا گرفتند. در پایان کاربردهای این مطالعه در حوزه آموزش زبان انگلیسی ذکر شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدی، ناصر، و قنبری عدیوی، امیر. (1389). یادگیری ضمنی واژگان از طریق خوانش ادراکی داستان کوتاه. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 53(217)، 111-129. SID. https://sid.ir/paper/472214/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدی ناصر، قنبری عدیوی امیر. یادگیری ضمنی واژگان از طریق خوانش ادراکی داستان کوتاه. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛53(217):111-129. Available from: https://sid.ir/paper/472214/fa

    IEEE: کپی

    ناصر رشیدی، و امیر قنبری عدیوی، “یادگیری ضمنی واژگان از طریق خوانش ادراکی داستان کوتاه،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 53، no. 217، pp. 111–129، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/472214/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button