مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه الگوی مدیریت و رضایت شغلی در تعاونیهای بهداشتی درمانی و مراکز بهداشتی درمانی دولتی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 146

چکیده

 زمینه و اهداف: در راستای اصلاحات در نظام سلامت, استفاده از تواناییهای بخش خصوصی در ارایه خدمات مراقبتهای اولیه بهداشتی در اولویت قرار گرفته و در این زمینه راهکار ایجاد تعاونی های بهداشتی درمانی در استان آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه, نحوه مدیریت این واحدهای ترکیبی دولتی خصوصی و نیز رضایت شغلی کارکنان از دیدگاه ارایه دهندگان خدمات سلامت در مقایسه با مراکز بهداشتی درمانی دولتی بررسی شده است.روش بررسی: این پژوهش بصورت یک مطالعه توصیفی- مقایسه ای انجام شده و در آن, دو گروه از مراکز بهداشتی درمانی با مدیریت دولتی و تعاونی از نظر الگوی مدیریت مراکز و سطح رضایت ارایه دهندگان خدمات از دیدگاه کارکنان شاغل در آنها مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر در بعد نگرش کارکنان در رابطه با مدیریت مرکز بهداشتی درمانی نشان می دهد که در معیارهای برنامه ریزی برای رفاه کارکنان, وجود برنامه سالانه, وجود برنامه ارتقای فرایندها, تامین به موقع و کافی وسایل مصرفی, بین تعاونیهای بهداشتی درمانی و بخش های دولتی اختلاف معنی دار آماری وجود دارد. در معیارهای احساس غرور و افتخار, احساس مالکیت و ارتباط با دیگران در محیط کار, میزان رضایت ارایه دهندگان خدمت در تعاونیهای بهداشتی درمانی به مراتب بیشتر از بخش های دولتی می باشد.نتیجه گیری: نتایج پژوهش بیان کننده این واقعیت می شد که علیرغم تشابه ساختاری تعاونی های خدمات بهداشتی درمانی با مراکز بهداشتی درمانی دولتی, از نقطه نظر مدیریت کاملا با مراکز بهداشتی درمانی دولتی متفاوت بوده و از الگوی بخش خصوصی در آن استفاده شده و در ایجاد انگیزش کافی برای کارکنان نسبت به مراکز دولتی موفق تر عمل میکند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیک نیاز، علیرضا، فرح بخش، مصطفی، صادق تبریزی، جعفر، اشجعی، کاظم، عبدالهی، حسین، ذاکری، اکرم، و صادقی بازرگانی، همایون. (1386). مقایسه الگوی مدیریت و رضایت شغلی در تعاونیهای بهداشتی درمانی و مراکز بهداشتی درمانی دولتی. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 29(2)، 139-146. SID. https://sid.ir/paper/47584/fa

    Vancouver: کپی

    نیک نیاز علیرضا، فرح بخش مصطفی، صادق تبریزی جعفر، اشجعی کاظم، عبدالهی حسین، ذاکری اکرم، صادقی بازرگانی همایون. مقایسه الگوی مدیریت و رضایت شغلی در تعاونیهای بهداشتی درمانی و مراکز بهداشتی درمانی دولتی. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز[Internet]. 1386؛29(2):139-146. Available from: https://sid.ir/paper/47584/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا نیک نیاز، مصطفی فرح بخش، جعفر صادق تبریزی، کاظم اشجعی، حسین عبدالهی، اکرم ذاکری، و همایون صادقی بازرگانی، “مقایسه الگوی مدیریت و رضایت شغلی در تعاونیهای بهداشتی درمانی و مراکز بهداشتی درمانی دولتی،” مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، vol. 29، no. 2، pp. 139–146، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/47584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button