مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

440
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روابط ساختاری بین فشارهای عینی، تنیدگی تحصیلی، سبک های مقابله، پاسخ به تنشگرها و رضایت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 129

چکیده

 هدف: مطالعه حاضر با هدف آزمون روابط فشارهای تحصیلی عینی, تنشگرهای تحصیلی, سبک های مقابله, واکنش ها به تنشگرها و رضامندی تحصیلی انجام شد.روش: روش مطالعه حاضر همبستگی و جامعه آماری 5000 دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بود که از میان آن ها 300 دانشجوی (150 پسر و 150 دختر) با روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند و به متغیرهای عینی تنیدگی (کاریو و هیمان, 2005), فهرست تنیدگی دوران دانشجویی (گادزلا, 1991), فهرست مقابله با موقعیت های تنیدگی زا (کوهن, جانگ و استین, 2006) و مقیاس چندبعدی رضایت از زندگی (هبنر, 1994) پاسخ دادند.یافته ها: نتایج حاکی از رابطه مثبت فشارهای عینی با تنشگرهای تحصیلی و رابطه تنشگرهای تحصیلی با هیجان مداری و واکنش ها به تنشگرها و رابطه منفی بین تنشگرهای تحصیلی با مساله مداری و رضامندی بود. رابطه مساله مداری با رضامندی مثبت و رابطه هیجان مداری و واکنش ها به تنشگرها با رضامندی منفی بود. مساله مداری و هیجان مداری میانجی رابطه تنیدگی عینی و ذهنی با واکنش ها به تنشگرها و رضامندی به طورنسبی بودند. متغیرهای چندگانه در الگوی واسطه ای مساله مداری 31 درصد و در الگوی واسطه ای هیجان مداری 27 درصد از واریانس رضامندی را تبیین کردند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر آموزش راهبردهای انطباقی مقابله با تجارب تنیدگی زا از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکابرایی، کیوان، شکری، امید، پورشهریار، حسین، تقی لو، صادق، و باقری، مریم. (1392). روابط ساختاری بین فشارهای عینی, تنیدگی تحصیلی, سبک های مقابله, پاسخ به تنشگرها و رضایت تحصیلی. روان شناسی کاربردی، 7(2 (پیاپی 26))، 111-129. SID. https://sid.ir/paper/476601/fa

    Vancouver: کپی

    کاکابرایی کیوان، شکری امید، پورشهریار حسین، تقی لو صادق، باقری مریم. روابط ساختاری بین فشارهای عینی, تنیدگی تحصیلی, سبک های مقابله, پاسخ به تنشگرها و رضایت تحصیلی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛7(2 (پیاپی 26)):111-129. Available from: https://sid.ir/paper/476601/fa

    IEEE: کپی

    کیوان کاکابرایی، امید شکری، حسین پورشهریار، صادق تقی لو، و مریم باقری، “روابط ساختاری بین فشارهای عینی, تنیدگی تحصیلی, سبک های مقابله, پاسخ به تنشگرها و رضایت تحصیلی،” روان شناسی کاربردی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 111–129، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/476601/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button