Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

313
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 66

چکیده

 سابقه و اهداف: علی رغم توسعه فن آوری های فیزیک پزشکی, سال هاست سرفصل های درس فیزیک پزشکی دانشجویان پزشکی ایران تغییر نکرده است. آموزش فیزیک پزشکی در بسیاری از دانشگاه های دنیا بر اساس اهداف کاربردی تعریف و به طور عملی آموزش داده می شود. به نظر می رسد آموزش مطالب جدید نظیر روش های تشخیصی درمانی باید جایگزین مطالب نظری موجود شود. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی انجام شده است.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بر روی 96 دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی طی سالهای 1389-90 با روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شده است. برای نظرسنجی دانشجویان در مورد تغییر مطالب درس دو واحدی فیزیک پزشکی, ابتدا روش های تصویربرداری پزشکی به 5 دوره دانشجویان پزشکی در مقطع کارآموزی رادیولوژی به طور نظری و عملی آموزش داده شد. در پایان هر دوره و پس از امتحان, پرسشنامه ای حاوی 20 سوال در اختیار آنان قرار گرفت تا تغییر سرفصل های فیزیک پزشکی نظر سنجی شود. پاسخ ها با گزینه های به شدت موافق (5), موافق (4), بی نظر (3), مخالف (2) و به شدت مخالف (1) ارزیابی کمی شدند.یافته ها: متوسط ارزیابی دانشجویان در مورد آموزش اصول تصویربرداری پزشکی نسبت به مطالب موجود فیزیک پزشکی عدد 3.92 یعنی نزدیک به موافق است. ارزیابی دانشجویان از آموزش عملی روش های تصویربرداری رادیولوژی CT و MRI و پزشکی هسته ای 4.04 است یعنی موافقند.نتیجه گیری: تغییر سرفصل های فیزیک پزشکی با گرایش فیزیک کاربردی بخصوص در زمینه روش های تصویربرداری مدرن پزشکی مورد توافق دانشجویان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوذرجمهری، فتح اله، و نفیسی مقدم، رضا. (1391). دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(3 (پیاپی 7))، 58-66. SID. https://sid.ir/paper/478017/fa

    Vancouver: کپی

    بوذرجمهری فتح اله، نفیسی مقدم رضا. دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(3 (پیاپی 7)):58-66. Available from: https://sid.ir/paper/478017/fa

    IEEE: کپی

    فتح اله بوذرجمهری، و رضا نفیسی مقدم، “دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل های درس فیزیک پزشکی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 58–66، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا