مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه رهیافت های طراحی برنامه درسی در فرایند سیاست گزاری و برنامه ریزی آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف اصلی مقاله حاضر جلب توجه متخصصین زبان فارسی به اهمیت برنامه درسی در چشم انداز آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان و تجزیه و تحلیل فرایند برنامه ریزی و سیاستگزاری آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان در قالب رهیافت های طراحی برنامه درسی است. بر همین مبنا, سوال مقاله حاضر این است که فرایند آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان تا چه حد از اسلوب علمی طراحی برنام ه درسی تبعیت می کند. برای این منظور, ابتدا و در بخش مبانی نظری, تفاوت بین روش تدریس و طراحی برنامه درسی نشان داده شده و روش های تدریس و برنامه های درسی بر پایه نظریه های زبانی توصیف گردیده اند. سپس سیر تکوین برنامه های درسی توضیح داده شده و جهت گیری های غالب در این زمینه تعیین گردیده و مراحل طراحی یک طراحی برنامه درسی استاندارد نیز بحث شده است. در بخش پایانی مقاله نیز, ضمن برشمردن عوامل موثر در طراحی برنامه درسی مناسب و متناسب, چند پیشنهاد کاربردی برای به سامان نمودن فرایند تدوین منابع آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صحرایی، رضامراد. (1391). جایگاه رهیافت های طراحی برنامه درسی در فرایند سیاست گزاری و برنامه ریزی آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان. مطالعات برنامه درسی، 7(27)، 103-134. SID. https://sid.ir/paper/478827/fa

    Vancouver: کپی

    صحرایی رضامراد. جایگاه رهیافت های طراحی برنامه درسی در فرایند سیاست گزاری و برنامه ریزی آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1391؛7(27):103-134. Available from: https://sid.ir/paper/478827/fa

    IEEE: کپی

    رضامراد صحرایی، “جایگاه رهیافت های طراحی برنامه درسی در فرایند سیاست گزاری و برنامه ریزی آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان،” مطالعات برنامه درسی، vol. 7، no. 27، pp. 103–134، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478827/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button