مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سناریوهای ایفای نقش بر تغییر خلق و همدلی دانشجویان پرستاری در بخش روانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 313 | صفحه پایان 320

چکیده

 زمینه و هدف: اضطراب, ترس و نگرانی, سطح خلق و میزان همدلی دانشجویان با بیماران مبتلا به اختلالات روانی را دچار اشکال می کنند آن قدر که در خواب نیز رویای مواجهه با بیماران را دارند. این پژوهش به منظور ارزیابی کاربرد سناریوهای ایفای نقش بر تغییر خلق و همدلی دانشجویان با بیمار در بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا (ع) شهر بجنورد انجام شد. روش کار: این پژوهش از نوع شبه تجربی بود. جامعه پژوهش این مطالعه را 18 نفراز دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در طول یک ترم تحصیلی تشکیل دادند. 9 مصاحبه بررسی وضعیت روان دو نفره پرستار- بیمار به روش ایفای نقش توسط دانشجویان برگزار شد. با استفاده از پرسش نامه همدلی Jefferson و نیمرخ حالات خلق قبل و بعد از اجرای نقش, میزان همدلی و تغییر خلق آن ها اندازه گیری شد. یافته ها: میانگین نمره همدلی دانشجویان قبل و بعد از ایفای نقش, اختلاف معنی داری نداشت (0.58=P). در تغییر نمره خلق نیز اختلاف معنی داری مشاهده نشد (0.75=P). نتیجه گیری: ترس, نگرانی و اغتشاش فکری دانشجویان, بر میزان همدلی آن ها با بیمار و تغییر خلق آن ها تاثیرات منفی داشته است. پیشنهاد می شود ایفای نقش در بیش از یک ترم تحصیلی و با تعداد دانشجویان بیشتر, به همراه کاربرد سایر روش ها مثل نمایش فیلم برگزار شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدی نشاط، مریم، لشکردوست، حسین، و طباطبایی چهر، محبوبه. (1392). بررسی تاثیر سناریوهای ایفای نقش بر تغییر خلق و همدلی دانشجویان پرستاری در بخش روانپزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(4)، 313-320. SID. https://sid.ir/paper/479925/fa

    Vancouver: کپی

    مدی نشاط مریم، لشکردوست حسین، طباطبایی چهر محبوبه. بررسی تاثیر سناریوهای ایفای نقش بر تغییر خلق و همدلی دانشجویان پرستاری در بخش روانپزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(4):313-320. Available from: https://sid.ir/paper/479925/fa

    IEEE: کپی

    مریم مدی نشاط، حسین لشکردوست، و محبوبه طباطبایی چهر، “بررسی تاثیر سناریوهای ایفای نقش بر تغییر خلق و همدلی دانشجویان پرستاری در بخش روانپزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 4، pp. 313–320، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/479925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button