مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادبیات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکر

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 37

چکیده

 آموزش تفکر به کودکان که فلسفه برای کودکان (P4C) نیز نامیده می شود یکی از برنامه های آموزشی است که مورد توجه بسیاری از دست اندرکاران تعلیم و تربیت کودک قرار گرفته است. در این برنامه آموزشی از داستان ها به منزله ابزار اصلی آموزش استفاده می شود زیرا عقیده بر این است که داستان ها می توانند مهارت های شناختی و توانایی پرسشگری را در کودک بالا ببرند و در نتیجه او را در ارزیابی استدلال ها, درک روابط علت و معلولی, کشف و تحلیل مفاهیم, و همچنین نتیجه گیری درست از رویدادها یاری کنند. به همین منظور, متیو لیپمن, که پایه گذار آموزش فلسفه برای کودکان است, داستان هایی را با هدف آموزش تفکر به کودکان نوشته است. مقاله حاضر, با تایید برنامه آموزش فلسفه به کودکان, سعی دارد نشان دهد که استفاده از کتاب های ادبی کودکان در برنامه درسی یک ضرورت است و می تواند نقش بسزایی در پیشبرد تفکر کودکان داشته باشد. بنابراین باید به داستان های ادبی به منزله یک ابزار آموزشی نگاه کرد و داستان خوانی را جزء برنامه های اصلی کودکان در مدارس قرار داد تا کودکان بتوانند از طریق گفت و گو در مورد آن ها قدرت تفکر خود را بالا ببرند. نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این است که استفاده از داستان راه تعامل بزرگسالان با کودکان را هموار می کند, و در عین افزایش قدرت تفکر, آن ها را با رفتارها و مسائل اجتماعی آشنا می سازد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشتچی، مژگان. (1389). ادبیات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکر. تفکر و کودک، 1(2)، 23-37. SID. https://sid.ir/paper/480851/fa

    Vancouver: کپی

    رشتچی مژگان. ادبیات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکر. تفکر و کودک[Internet]. 1389؛1(2):23-37. Available from: https://sid.ir/paper/480851/fa

    IEEE: کپی

    مژگان رشتچی، “ادبیات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکر،” تفکر و کودک، vol. 1، no. 2، pp. 23–37، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/480851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button