مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

973
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارتباطات در هماهنگی کانال های توزیع چندگانه در صنعت الکترونیک

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پدیدار شدن مدل های جدیدکسب و کار, افزایش سطح رقابت و تغییر خواسته ها و انتظارات مشتریان, استفاده از کانال های توزیع چندگانه, روز به روز در حال گسترش و اهمیت روزافزون است. استفاده از کانال های توزیع چندگانه بر خلاف داشتن مزایای متعدد, چالش هایی از قبیل بروز تضاد و تعارض, تخصیص محصول, سواری مجانی برخی اعضا و غیره را به دنبال دارد, هماهنگی و انسجام این کانال ها با کارآیی بالا و رفع این چالش ها مستلزم قابلیت هایی است تا عرضه کنندگان به هنگام تصمیم گیری مجهز به تاکتیک های مختلف بوده, ضمن داشتن گزینه های مختلف بتوانند به دستاوردهای گوناگون دسترسی داشته باشند. هدف اصلی پژوهش, بررسی نقش ارتباطات در هماهنگی کانال های توزیع از نظر عرضه کننده در کانال های توزیع چندگانه است. سوال اصلی پژوهش عبارت است از, نقش ارتباطات در هماهنگی کانال های توزیع چندگانه و تاثیرآن بر عملکرد عرضه کنندگان. این پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی است و جامعه آماری آن شامل عرضه کنندگان محصولات و قطعات الکترونیکی در تهران است. از این جامعه آماری, تعداد 175 نفر از مدیران بازاریابی و فروش که در امر تصمیم گیری درباره کانال های توزیع مسوولیت و مشارکت دارند, نمونه آماری این پژوهش انتخاب شدند. تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. یافته های مطالعه حاکی از این است که عواملی مانند استراتژی ارتباطی, کیفیت اطلاعات, تسهیم اطلاعات و توانمندی اطلاعات بر عملکرد مالی و غیرمالی تاثیر مثبت داشته, عملکرد غیرمالی نیز بر عملکرد مالی اثر مثبتی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باشکوه اجیرلو، محمد، و علی پور، وحیده. (1391). نقش ارتباطات در هماهنگی کانال های توزیع چندگانه در صنعت الکترونیک. مدیریت فناوری اطلاعات، 4(10)، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/482078/fa

    Vancouver: کپی

    باشکوه اجیرلو محمد، علی پور وحیده. نقش ارتباطات در هماهنگی کانال های توزیع چندگانه در صنعت الکترونیک. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1391؛4(10):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/482078/fa

    IEEE: کپی

    محمد باشکوه اجیرلو، و وحیده علی پور، “نقش ارتباطات در هماهنگی کانال های توزیع چندگانه در صنعت الکترونیک،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 4، no. 10، pp. 1–24، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/482078/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button