مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش تاثیر رهبری مدیر و معلمان همیار بر تجارب آموزشی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف اصلی مقاله حاضر سنجش تاثیر رهبری مدیر و معلمان بر تجارب آموزشی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده که از مجموع معلمان و مدیران مدارس راهنمایی, نمونه ای شامل 150 معلم, 30 مدیر و دانش آموزان 60 کلاس درس سال سوم راهنمایی انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. داده ها و اطلاعات با استفاده از پرسشنامه 25 آیتمی کامبورن و تایلور و نمرات پایانی درس ریاضی سال سوم راهنمایی مدارس شهر تهران گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت بررسی روابط ساختاری بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان, ابعاد تئوریزه شده رهبری مدیر, تاثیر معلمان همیار, و تغییر در تجارب آموزشی معلمان, از مدل یابی معادلات ساختاری چندسطحی استفاده شد. یافته های تحقیق کارهای تجربی گذشته را تصدیق کرده و مساعدت های نوینی برای تحقیق در مورد زنجیره روابط مفروض بین تجارب رهبری و یادگیری دانش آموزان فراهم آورد. هم رهبری مدیر و هم رهبری معلمان به طور قابل ملاحظه ای بر تجارب آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی تاثیر می گذارند. مهمترین نتیجه این تحقیق وجود روابط علی غیرمستقیم, معنادار و قوی ای است که تاثیرات رهبری آموزش بر یادگیری دانش آموزان را تعدیل می نماید. نتایج نشان می دهد که کار مدیران بر پیشرفت دانش آموزان تاثیر می گدارد زیرا مدیران از طریق ارتقا دادن همکاری و ارتباط در فرآیند آموزش, به طور غیرمستقیم بر تجارب معلمان تاثیر می گذارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاسینی، علی، زین آبادی، حسن رضا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و آراسته، حمیدرضا. (1392). سنجش تاثیر رهبری مدیر و معلمان همیار بر تجارب آموزشی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی، 5(19)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/482145/fa

    Vancouver: کپی

    یاسینی علی، زین آبادی حسن رضا، نوه ابراهیم عبدالرحیم، آراسته حمیدرضا. سنجش تاثیر رهبری مدیر و معلمان همیار بر تجارب آموزشی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1392؛5(19):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/482145/fa

    IEEE: کپی

    علی یاسینی، حسن رضا زین آبادی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، و حمیدرضا آراسته، “سنجش تاثیر رهبری مدیر و معلمان همیار بر تجارب آموزشی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 5، no. 19، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/482145/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button