مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از یادگیری درس زبان تخصصی

صفحات

 صفحه شروع 332 | صفحه پایان 340

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش زبان تخصصی یکی از زیرمجموعه های آموزش زبان می باشد که از دهه 60 میلادی و مطرح شدن زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی جهان مورد توجه مجامع علمی و پژوهشگران قرار گرفت. در آموزش زبان تخصصی, بررسی خواست گروه مخاطب که دانشجویان هستند بسیار مهم است, اما متاسفانه تاکنون هیچ مطالعه ای در مورد این موضوع انجام نشده است. هدف مطالعه حاضر, بررسی انتظارات دانشجویان از درس زبان تخصصی بود. روش کار: این مطالعه به شکل مقطعی بین کلیه دانشجویان دانشکده بهداشت و دانشجویان پزشکی که در ترم دوم سال 1390 درس زبان تخصصی داشتند, صورت گرفت. پرسش نامه محقق ساخته ای که روایی و پایایی بالایی داشت, توزیع شد. نتایج توصیفی با استفاده از نرم افزار Minitab تحلیل شدند. یافته ها: 199 دانشجو حاضر به شرکت و تکمیل پرسش نامه ها شدند که 36.4 درصد آ ن ها پسر بودند. میانگین سنی جمعیت مورد مطالعه 0.3±22.3 سال بود. 95.5 درصد دانشجویان به یادگیری درس زبان تخصصی علاقمند بودند. بیشترین انتظار مربوط به درک کردن متون تخصصی بود و این که بتوانند متون تخصصی خود را به راحتی به فارسی ترجمه کنند. در بین فعالیت های مختلف دانشجویان به این که کلمات تخصصی جدید روی تخته نوشته و در مورد اجزای آن صحبت شود, تمایل بیشتری نشان دادند. همچنین اغلب دانشجویان مایل بودند که آزمون به زبان انگلیسی و شامل تمرین های دروس باشد. نتیجه گیری: استادان می توانند با توجه به نظرات مطرح شده دانشجویان در این مطالعه, رضایتمندی بیشتری را در کلاس زبان تخصصی به دست آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قطبی راوندی، محمدرضا، خانجانی، نرگس، صابر، مریم، و دولتشاهی، شیدوش. (1392). بررسی انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از یادگیری درس زبان تخصصی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(4)، 332-340. SID. https://sid.ir/paper/482495/fa

    Vancouver: کپی

    قطبی راوندی محمدرضا، خانجانی نرگس، صابر مریم، دولتشاهی شیدوش. بررسی انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از یادگیری درس زبان تخصصی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(4):332-340. Available from: https://sid.ir/paper/482495/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا قطبی راوندی، نرگس خانجانی، مریم صابر، و شیدوش دولتشاهی، “بررسی انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از یادگیری درس زبان تخصصی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 4، pp. 332–340، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/482495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button