مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان پزشکی و اساتید زبان انگلیسی نسبت به کتاب زبان تخصصی پزشکی؛ چالش ها و کاربردهای ضمنی برای اساتید دروس زبان تخصصی دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 49

چکیده

 زمینه و هدف: کتاب ها و مطالب آموزشی زبان تخصصی را شاید بتوان مهم ترین رکن در برنامه آموزش زبان انگلیسی با اهداف دانشگاهی در ایران در نظر گرفت. بنابراین, ارزیابی آن ها می تواند به شناسایی نقاط ضعف وقوت آن ها کمک کرده, و باعث ارتقای کیفیت آن ها شود. هدف این مطالعه بررسی نگرش های دانشجویان پزشکی و اساتید زبان انگلیسی نسبت به کتاب زبان تخصصی پزشکی و همچنین بررسی چالش هایی بود که در حیطه آموزش و یادگیری زبان وجود داشته است.روش بررسی: به منظور انجام این مطالعه 175 دانشجوی رشته پزشکی و 25 تن از اساتید زبان انگلیسی از چهار دانشگاه پزشکی کشور (دانشگاه تهران, دانشگاه شهید بهشتی تهران, دانشگاه آزاد اسلامی تهران, و دانشگاه زنجان) انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه و مصاحبه استفاده گردید. آزمون آماری مورد استفاده آزمون های T-test و MANOVA بودند.یافته ها: نتایج مطالعه آماری نشان داد که تفاوت معناداری بین نگرش دانشجویان و اساتید نسبت به کتاب زبان تخصصی پزشکی وجود نداشت, ولی تفاوت معناداری بین نگرش آن ها نسبت به شش جنبه مختلف کتاب وجود داشت. نتایج مصاحبه هم نشان داد که کلاس های پرجمعیت, نبود کتب مناسب نیاز فراگیران, نبود اهداف مشخص در حیطه زبان تخصصی, و کمبود زمان از بزرگترین چالش های دانشجویان پزشکی و اساتید زبان بود.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان داد که اگرچه نگرش های مثبتی نسبت به کتاب وجود دارد, ولی بیشتر اساتید, آن را برای آموزش زبان تخصصی کافی نمی دانند. به علاوه آن ها بر این عقیده اند که, تعداد دانشجویان در کلاس ها باید کاهش یابد, اهداف آموزش زبان در حیطه پزشکی مشخص شود و سپس بر اساس آن اهداف, مطالب درسی مناسب نیاز یاد گیرندگان فراهم گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبی، معصومه، حسامی، غلامرضا، و کریمخانلویی، گیتی. (1392). نگرش دانشجویان پزشکی و اساتید زبان انگلیسی نسبت به کتاب زبان تخصصی پزشکی؛ چالش ها و کاربردهای ضمنی برای اساتید دروس زبان تخصصی دانشگاهی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(11)، 41-49. SID. https://sid.ir/paper/219383/fa

    Vancouver: کپی

    محبی معصومه، حسامی غلامرضا، کریمخانلویی گیتی. نگرش دانشجویان پزشکی و اساتید زبان انگلیسی نسبت به کتاب زبان تخصصی پزشکی؛ چالش ها و کاربردهای ضمنی برای اساتید دروس زبان تخصصی دانشگاهی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(11):41-49. Available from: https://sid.ir/paper/219383/fa

    IEEE: کپی

    معصومه محبی، غلامرضا حسامی، و گیتی کریمخانلویی، “نگرش دانشجویان پزشکی و اساتید زبان انگلیسی نسبت به کتاب زبان تخصصی پزشکی؛ چالش ها و کاربردهای ضمنی برای اساتید دروس زبان تخصصی دانشگاهی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 11، pp. 41–49، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button