مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

907
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برند (نام تجاری) خدماتی و فرآیند ایجاد ارزش وفاداری مشتری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 نام و نشان محصولات خدماتی بر خلاف کالاهای فیزیکی نه فقط با مصرف کننده, بلکه با شرکت, کارکنان و شبکه ذی نفعان آن نیز در تعامل قرار دارد, به همین علت اهمیت نام و نشان تجاری و نیز ایجاد آن برای شرکت های تولید کننده چنین محصولاتی به مراتب بیشتر خواهد بود. در این تحقیق تاثیر هریک از ابعاد ادراک مشتری نسبت به نام و نشان تجاری (تصویر نام و نشان تجاری, تصویر شرکت, اعتماد به کارکنان, اعتماد به شرکت) بر فرآیند ایجاد ارزش وفاداری مشتری و در چارچوب خدمات هوایی (به طور دقیق خدمات هوایی امارات) مورد بررسی قرار گرفته است و در خلال بررسی مدل تحقیق متغیرهای جانبی بدست آمدند که تاثیر معناداری بر ارزش مشتری دارند. این متغیرهای جانبی عبارتند از: ارزش از دید مشتری, هزینه و کیفیت, در نتیجه تاثیر این متغیر های جانبی نیز بر ارزش مشتری و وفاداری او مورد بررسی قرار گرفتند. داده های این پژوهش از یک نمونه 400 تایی مشتریان شرکت خدمات هوایی امارات و از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که کیفیت برداشت شده از خدمات تحت تاثیر تمامی متغیر های تحقیق به جز اعتماد مشتریان به رفتار کارکنان است. علاوه بر این در مورد ارزش از دید مشتری نیز شاهد این اثرگذاری هستیم, ضمنا هزینه بصورت مستقیم بر برداشت مشتری از ارزش ارائه شده اثرگذار است و همه عوامل اثر گذار در نهایت, از طریق ارزش گذاری مشتری از خدمت دریافت شده, به ایجاد وفاداری در مشتریان شرکت خدمات هوایی امارات منجر می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالوند، محمدعلی، و شایسته، شیرین. (1390). برند (نام تجاری) خدماتی و فرآیند ایجاد ارزش وفاداری مشتری. مدیریت کسب و کار، 3(11)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/483616/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالوند محمدعلی، شایسته شیرین. برند (نام تجاری) خدماتی و فرآیند ایجاد ارزش وفاداری مشتری. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1390؛3(11):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/483616/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدالوند، و شیرین شایسته، “برند (نام تجاری) خدماتی و فرآیند ایجاد ارزش وفاداری مشتری،” مدیریت کسب و کار، vol. 3، no. 11، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483616/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button