Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

558
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

141
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر گیرنده های موسکارینی ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت کانابینوییدها در مدل یادگیری اجتنابی مهاری

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 در این مطالعه اثر آگونیست و آنتاگونیست گیرنده موسکارینی در یادگیری وابسته به وضعیت القا شده توسط WIN55, 212-2  مورد بررسی قرار گرفت. روش اجتنابی مهاری (غیر فعال) با مدلStep - down برای بررسی حافظه در موش های آزمایشگاهی بکار گرفته شد و حافظه جانور 24 ساعت بعد از آموزش مورد بررسی قرار گرفت. تزریق درون مغزی آگونیست گیرنده های کانابینوییدیWIN55, 212-2 , (1 mg/mous ,0.5 ) در روز آموزش به تخریب حافظه حیوانات منجر شد. تخریب حافظه ای که با بکاربردن مقدار موثر WIN55, 212-2 (1 mg/mous) در روز آموزش ایجاد شد با بکارWIN55, 212-2 , (1 mg/mous ,0.5) در روز آزمون از بین رفت و حافظه به حالت عادی برگشت که نشان دهنده این می باشد که WIN55, 212-2 می تواند یادگیری وابسته به وضعیت ایجاد کند. بکار بردن فیزوستیگمین (مهار کننده استیل کولین استراز) به تنهایی در روز آزمون تاثیری برروی حافظه نداشت, اما بکاربردن آنتاگونیست گیرنده موسکارینی, اسکوپولامین (4 µg/mouse) در روز آزمون به تنهایی می تواند باعث تخریب حافظه شود. تخریب حافظه ای که با بکاربردن مقدار موثر WIN55, 212-2 (1 mg/mous) در روز آموزش ایجاد شده بود بطور کامل با بکاربردن فیزوستیگمین (1 ,4 mg/mous) و اسکوپولامین (4 mg/mous) در روز آزمون برگردانده می شود. بعلاوه استفاده همزمان از مقادیر غیر موثر WIN55, 212-2 (0.25 mg/mous) و اسکوپولامین (1 mg/mous) قادر به برگرداندن حافظه تخریب شده با WIN55, 212-2 (1 mg/mous) در روز آموزش می باشند. نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهند که گیرنده های موسکارینی ناحیه هیپوکامپ در یادگیری وابسته به وضعیت القا شده توسط WIN55, 212-2 نقش دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، مرتضی، زرین دست، محمدرضا، و شاهین، مریم السادات. (1388). تاثیر گیرنده های موسکارینی ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت کانابینوییدها در مدل یادگیری اجتنابی مهاری. زیست شناسی جانوری، 1(3)، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/485034/fa

    Vancouver: کپی

    پیری مرتضی، زرین دست محمدرضا، شاهین مریم السادات. تاثیر گیرنده های موسکارینی ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت کانابینوییدها در مدل یادگیری اجتنابی مهاری. زیست شناسی جانوری[Internet]. 1388؛1(3):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/485034/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی پیری، محمدرضا زرین دست، و مریم السادات شاهین، “تاثیر گیرنده های موسکارینی ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت کانابینوییدها در مدل یادگیری اجتنابی مهاری،” زیست شناسی جانوری، vol. 1، no. 3، pp. 23–30، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/485034/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا