مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیرات 2-212، 55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 51

چکیده

 هدف: بررسی اثر 2-212, WIN55, آگونیست گیرنده های کانابینوئیدی, بر یادگیری وابسته به وضعیت القاشده با اسکوپولامین.روش: در این مطالعه, از روش اجتنابی مهاری (غیرفعال) با مدل Step-down که یک روش پذیرفته شده در بررسی حافظه درازمدت موش های سوری است, استفاده شد.یافته ها: تزریق پس از آموزش اسکوپولامین (2, 4, میکروگرم/ موش) به ناحیه CA1, باعث کاهش به یادآوری حافظه شد. کاربرد اسکوپولامین پیش از آزمون, به یادآوری حافظه در روز آزمون را به حد طبیعی برگرداند. این پدیده, به عنوان یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین شناخته می شود. تزریق داخل هیپوکامپی 2-212,WIN55  (0.5, 1 میکروگرم/ موش) پنج دقیقه قبل از آزمون, به یادآوری حافظه را کاهش داد. از طرف دیگر, تزریق داخل هیپوکامپی 2-212, WIN55 (میکروگرم/ موش) قبل از آزمون (در روز آزمون و 24 ساعت بعد از آموزش), باعث برگشت حافظه حیواناتی شد که به کار بردن اسکوپولامین (2 میکروگرم/ موش) بعد از آموزش, به یادآوری حافظه آنها را تخریب کرده بود. به علاوه, تزریق مقدار غیرموثر اسکوپولامین همراه با مقادیر غیرموثر 2-212, WIN55, به صورت سینرژیک, قبل از آزمون, بازگشت حافظه به وسیله اسکوپولامین را افزایش داد.نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهند که گیرنده های کانابینوئیدی ناحیه CA1  هیپوکامپ پشتی, نقش مهمی در فراموشی القاشده با اسکوپولامین و یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، مرتضی، ناصحی، محمد، شاهین، مریم السادات، و زرین دست، محمدرضا. (1389). تاثیرات 2-212, 55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین. تازه های علوم شناختی، 12(1 (مسلسل 45))، 43-51. SID. https://sid.ir/paper/82718/fa

    Vancouver: کپی

    پیری مرتضی، ناصحی محمد، شاهین مریم السادات، زرین دست محمدرضا. تاثیرات 2-212, 55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1389؛12(1 (مسلسل 45)):43-51. Available from: https://sid.ir/paper/82718/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی پیری، محمد ناصحی، مریم السادات شاهین، و محمدرضا زرین دست، “تاثیرات 2-212, 55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین،” تازه های علوم شناختی، vol. 12، no. 1 (مسلسل 45)، pp. 43–51، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82718/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button