مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انگیزه های مرتبط با انجام بازی های ورزشی رایانه ای در بین دانشجویان دانشگاه یزد

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی انگیزه های مرتبط با بازی های ورزشی و رایانه ای در بین افراد جوان بود. این پژوهش با روش پیمایشی و به صورت مقطعی انجام گرفت. داده های پژوهش از بین 302 نفر از دانشجویان دانشگاه یزد جمع آوری شدند. ابزار گردآوری داده ها, مقیاس اصلاح شده بازی های ورزشی رایانه ای بود. نتایج آزمون تجربی مقیاس ارائه شده به مشارکت کنندگان در بازی های ورزشی رایانه ای نشان داد که سوالات مقیاس پایایی بالاتر از 0.75 دارد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین متغیرهای سرگرمی, تعامل اجتماعی, جالب بودن, کاربرد شناخت, هویت یابی, رقابت و فرار از یکنواختی با مشارکت در بازی های ورزشی رایانه ای رابطه وجود دارد (0.268). یافته های رگرسیون گام به گام نشان داد که سرگرمی با داشتنR= 0.404 , R2= 0.163, R2(ad)= 0.16؛ = 1.077 خطای برآورد, = 0.163 تغییرات ضریب تعیین R, F= 58.529 و P= 0.001 در قدم اول و تعامل اجتماعی با R= 0.454, R2= 0.206, R2(ad)= 0.201, = 1.050خطای برآورد, = 0.043تغییرات ضریب تعیین R, F=16.169 و P=0.001 در قدم دوم از متغیرهای اصلی در بازی های ورزشی رایانه ای در این نمونه بوده اند. این دو عامل در مدل 20.1 درصد از واریانس مشارکت در بازی های ورزشی رایانه ای را تبین کردند. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که پیش بین های سرگرمی با مقدار P<0.001, B= 0.367 و تعامل اجتماعی با مقدار P<0.05, B= 0.210 توانسته اند بخشی از واریانس متغیر مورد بررسی را تبیین کنند ولی متغیرهای بازی های ورزشی رایانه ای قادر به تبیین بخش زیادی از واریانس متغیر مورد بررسی نبودند. از این رو در این زمینه باید به سایر متغیرها توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسامهر، مهربان، و حدت، الهه. (1392). بررسی انگیزه های مرتبط با انجام بازی های ورزشی رایانه ای در بین دانشجویان دانشگاه یزد. مدیریت ورزشی (حرکت)، 5(3)، 99-115. SID. https://sid.ir/paper/486833/fa

    Vancouver: کپی

    پارسامهر مهربان، حدت الهه. بررسی انگیزه های مرتبط با انجام بازی های ورزشی رایانه ای در بین دانشجویان دانشگاه یزد. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1392؛5(3):99-115. Available from: https://sid.ir/paper/486833/fa

    IEEE: کپی

    مهربان پارسامهر، و الهه حدت، “بررسی انگیزه های مرتبط با انجام بازی های ورزشی رایانه ای در بین دانشجویان دانشگاه یزد،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 5، no. 3، pp. 99–115، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button