مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سیری از خانه تا جامعه با چالش های هندلینگ در کودکان مبتلا به فلج مغزی: تحلیل محتوی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1267 | صفحه پایان 1280

چکیده

 مقدمه: مشکلات کودکان فلج مغزی طولانی مدت و دائمی است و شناخت چالش های آنان, مستلزم آگاهی از ساختار محیطی و بافت فرهنگی است. لذا هدف از این مطالعه, تبیین چالش های هندلینگ کودکان فلج مغزی از دیدگاه کودکان فلج مغزی, مادرانشان و کاردرمانگران در جامعه ایرانی می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه کیفی, بخشی از مطالعه گسترده در مورد چگونگی هندلینگ در کودکان فلج مغزی ایرانی است که با مشارکت دو کودک فلج مغزی, چهار مادر کودک فلج مغزی و چهار کار درمانگر انجام گردید. افراد طبق نمونه گیری هدفمند و در ادامه نمونه گیری نظری انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه عمیق فردی و گروهی به صورت نیمه ساختارمند و مشاهده هدفمند در منزل و کلینیک جمع آوری شدند و به روش تحلیل محتوی عرفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: از مجموع مصاحبه ها, 1275 کد به دست آمد. این کدها در طی فرایند تجزیه و تحلیل در چهار درونمایه اصلی, هندلینگ در منزل, هندلینگ در کلینیک, هندلینگ در مدرسه و هندلینگ در جامعه به عنوان محیط های اصلی چالش کودکان فلج مغزی و نیز 11 زیر درونمایه طبقه بندی شدند.نتیجه گیری: مشارکت کنندگان, ضعف آموزش های عملی را اصلی ترین چالش هندلینگ در منزل, توجه صرف به تمرینات درمانی و عدم مشارکت فعال کودک در تمرینات درمانی را مشکل اصلی در کلینیک و مراقبت محور نبودن هندلینگ و سوء استفاده را به عنوان چالش های اصلی هندلینگ در مدرسه و جامعه عنوان کردند که تحقیقات بیشتری در مورد مناسب سازی, نحوه مراقبت از کودکان فلج مغزی و آموزش های هندلینگ در خانه, کلینیک, مدرسه و جامعه مورد نیاز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دالوند، حمید، رصافیانی، مهدی، حسینی، سیدعلی، خانکه، حمیدرضا، و صمدی، سیدعلی. (1392). سیری از خانه تا جامعه با چالش های هندلینگ در کودکان مبتلا به فلج مغزی: تحلیل محتوی کیفی. پژوهش در علوم توانبخشی، 9(8 (ویژه نامه توانبخشی))، 1267-1280. SID. https://sid.ir/paper/488903/fa

    Vancouver: کپی

    دالوند حمید، رصافیانی مهدی، حسینی سیدعلی، خانکه حمیدرضا، صمدی سیدعلی. سیری از خانه تا جامعه با چالش های هندلینگ در کودکان مبتلا به فلج مغزی: تحلیل محتوی کیفی. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1392؛9(8 (ویژه نامه توانبخشی)):1267-1280. Available from: https://sid.ir/paper/488903/fa

    IEEE: کپی

    حمید دالوند، مهدی رصافیانی، سیدعلی حسینی، حمیدرضا خانکه، و سیدعلی صمدی، “سیری از خانه تا جامعه با چالش های هندلینگ در کودکان مبتلا به فلج مغزی: تحلیل محتوی کیفی،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 9، no. 8 (ویژه نامه توانبخشی)، pp. 1267–1280، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488903/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button