مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,590
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,368
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعه موردی منطقه گردشگری سرعین)

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 92

چکیده

گردشگری به دلیل تاثیرات مثبت اجتماعی, فرهنگی و اقتصادی از جمله درآمدزایی و تاثیر در رشد ‏اقتصادی کشورها در حال تبدیل شدن به صنعت اول در جهان است و برای اغلب ‏کشورها گردشگری منبع مهمی برای فعالیت ‏های تجاری, کسب درآمد, اشتغال ‏زایی و مبادلات خارجی ‏محسوب می ‏شود. نوشته حاضر برای دستیابی به راهکارهای توسعه گردشگری, به بررسی دو عامل رضایت و وفاداری گردشگران در منطقه گردشگری سرعین پرداخته است. تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش همبستگی است. از پرسشنامه به عنوان ابزار اصلی در گردآوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری گردشگرانی هستند که در مرداد ماه به منطقه سرعین اردبیل مسافرت داشته اند. با توجه به نامشخص بودن تعداد گردشگران (جامعه آماری) از نمونه گیری تصادفی قابل دسترس استفاده شده است و مناطق و محل هایی که گردشگران معمولا برای بازدید به آن مراجعه می ‏کنند برای جمع آوری داده ها تعیین گردید. از آزمون ضریب همبستگی برای تجزیه و تحلیل سوال ها و جهت رد یا تایید فرضیه ها همچنین برای دستیابی به میزان و شدت رابطه استفاده گردید. نتایج یافته های تحقیق نشان داد که بین عوامل سازمانی و محیطی با رضایت گردشگران و همین ‏طور بین این عوامل و رضایت گردشگران با وفاداری با ضریب همبستگی 0.71 رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. در نتیجه عوامل سازمانی و محیطی موجب افزایش رضایت گردشگران و به تبع آن افزایش وفاداری آنها, به معنی بازگشت گردشگران و معرفی منطقه از سوی آنها می ‏شود. در نتیجه بهبود عوامل محیطی و سازمانی برای توسعه گردشگری پیشنهاد گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم پور، حبیب، سیدنقوی، میرعلی، و یعقوبی، نورمحمد. (1389). عوامل موثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعه موردی منطقه گردشگری سرعین). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، -(14)، 69-92. SID. https://sid.ir/paper/202565/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم پور حبیب، سیدنقوی میرعلی، یعقوبی نورمحمد. عوامل موثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعه موردی منطقه گردشگری سرعین). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1389؛-(14):69-92. Available from: https://sid.ir/paper/202565/fa

    IEEE: کپی

    حبیب ابراهیم پور، میرعلی سیدنقوی، و نورمحمد یعقوبی، “عوامل موثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعه موردی منطقه گردشگری سرعین)،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. -، no. 14، pp. 69–92، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا