مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رهبری مدیران آزمایشگاه های بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 1394: رویکرد رهبری کوانتومی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 55

چکیده

 زمینه: نگاه به سازمان های ارایه دهنده خدمات بهداشتی- درمانی از جمله آزمایشگاه های بالینی در چهارچوب نظریه رهبری کوانتومی باعث به کارگیری روش های کارآمد و موثر در این سازمان ها می شود.هدف: تعیین وضعیت ابعاد رهبری کوانتومی در میان مدیران کلیه سطوح سازمانی آزمایشگاه های بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران بود.مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود که به صورت مقطعی در سال 1394 در میان 180 نفر از مدیران 35 آزمایشگاه بالینی بیمارستانی دانشگاه های علوم پزشکی ایران, شهید بهشتی و تهران انجام شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته شامل رهبری کوانتومی به همراه اطلاعات جمعیتی آن ها بود که روایی صوری و محتوایی و پایایی آن به تایید رسید. برای تحلیل داده ها از آزمون های تی و آنوا استفاده شد.یافته ها: بیش ترین مدیران آزمایشگاه های بالینی مورد مطالعه مذکر, متاهل, دارای سابقه خدمت 15 تا 20 سال و سابقه مدیریتی 1 تا 5 سال بودند و حداقل یک دوره آموزشی کوتاه مدت را در زمینه مدیریت آزمایشگاه گذرانده بودند. مدیران مزبور از نظر مهارت و رهبری کوانتومی و ابعاد آن به ترتیب در وضعیت مطلوب و نسبتا مطلوبی قرار داشتند. همچنین بین مهارت های کوانتومی با سن (0.02= P) و گذراندن حداقل یک دوره آموزشی در زمینه مدیریت ارتباط معنی داری وجود داشت (0.02= P).نتیجه گیری: با توجه به مطلوبیت ابعاد رهبری کوانتومی نزد مدیران آزمایشگاه های بالینی, انتظار می رود این مدل جدید بتواند در آینده نزدیک مدیریت آزمایشگاه ها را دچار تغییر و تحول نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درگاهی، حسین، مهرانی، فریبرز، و پرتوی شایان، زینب. (1396). ارزیابی رهبری مدیران آزمایشگاه های بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 1394: رویکرد رهبری کوانتومی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 21(4 (پی در پی 93) )، 45-55. SID. https://sid.ir/paper/49022/fa

    Vancouver: کپی

    درگاهی حسین، مهرانی فریبرز، پرتوی شایان زینب. ارزیابی رهبری مدیران آزمایشگاه های بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 1394: رویکرد رهبری کوانتومی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1396؛21(4 (پی در پی 93) ):45-55. Available from: https://sid.ir/paper/49022/fa

    IEEE: کپی

    حسین درگاهی، فریبرز مهرانی، و زینب پرتوی شایان، “ارزیابی رهبری مدیران آزمایشگاه های بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال 1394: رویکرد رهبری کوانتومی،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 21، no. 4 (پی در پی 93) ، pp. 45–55، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/49022/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button