مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در آموزش های فنی و حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

کارآفرینی موضوعی است که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از موسسات آموزشی در کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. بنا بر نظر اکثر متخصصان حوزه کارآفرینی, بسیاری از قابلیت ها و مهارت های کارآفرینی, قابل آموزش است و در زمان حاضر این رسالت برعهده موسسات آموزشی است که مهارت های کارآفرینی را نیز به کارآموزان آموزش دهند. بنابراین, کارآفرینی باید در برنامه درسی موجود در دوره های فنی و حرفه ای گنجانده شود. هدف مقاله حاضر, طراحی برنامه درسی کارآفرینی بر مبنای الگوی عناصر برنامه درسی است. در این مقاله, برنامه درسی کارآفرینی بر اساس عناصر الگوی برنامه درسی, یعنی هدف, محتوا, روش های تدریس و ارزشیابی تبیین می شود. علاوه بر آن, بر اساس سه نوع آموزش کارآفرینی, شامل آموزش درباره کارآفرینی, آموزش برای کارآفرینی و آموزش در کارآفرینی توضیحاتی ارائه می شود. روش کار توصیفی ـ تحلیلی است و برای گرد آوری اطلاعات کتاب ها و مقالات معتبر استفاده شده است. نتایج این مقاله نشان می دهد که بنا بر دیدگاه اکثر صاحب نظران, کارآفرینی, فرایندی قابل آموزش بوده و بنابراین باید در برنامه درسی دانش آموزان به خصوص دوره های فنی حرفه ای گنجانده شود. علاوه بر آن, برای اینکه برنامه درسی کارآفرینی نتیجه مطلوب داشته باشد و همخوانی مناسبی بین عناصر آن به وجود آید, باید قبل از آموزش درباره عناصر آن تصمیم گیری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمالی زواره، بتول، نیلی، محمدرضا، و شادفر، حوریه. (1394). تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در آموزش های فنی و حرفه ای. مهارت آموزی، 3(12)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/491974/fa

    Vancouver: کپی

    جمالی زواره بتول، نیلی محمدرضا، شادفر حوریه. تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در آموزش های فنی و حرفه ای. مهارت آموزی[Internet]. 1394؛3(12):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/491974/fa

    IEEE: کپی

    بتول جمالی زواره، محمدرضا نیلی، و حوریه شادفر، “تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در آموزش های فنی و حرفه ای،” مهارت آموزی، vol. 3، no. 12، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/491974/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button