Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

654
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تنوع بازخورد در میان تکالیف نوشتاری زبان آموزان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 181

چکیده

 ضرورت پاسخ گویی به خطاهای نوشتاری زبان آموزان نه تنها ضروری است (فریس, پزون, تید و تینی, 1997), بلکه همانطور که کافین و سایر نویسندگان (2003) معتقدند یک عمل آموزشی اساسی می باشد. علی رغم وجود مطالعات و پژوهش های متعدد در زمینه یادداشت های اصلاحی جهت برطرف نمودن خطاهای زبان آموزان توسط معلمان (باون, مدسن و هیلفرتی 1985, داف 1990, رایکن 1991, زامل 1985, فثمن و ویلی 1985, فرادسن 2001, فریس 2002, کوهن 1987), هنوز تردیدهایی در زمینه کارآمدترین نوع بازخورد از سوی معلمان وجود دارد. هدف از انجام این پژوهش مطالعه کارایی سه نوع راهکار مختلف تصحیح خطاهای زبان آموزان: مستقیم (بارز), قسمتی (واژه محقیین) و بازخورد کلی است. برای رسیدن به این هدف سه گروه از زبان آموزان سطح میانه زبان انگلیسی انتخاب شدند و خطاهای زبانی هر یک از گروه ها با یکی از این سه روش تصحیح گردید. تجزیه و تحلیل داده ها مشخص کرد که زبان آموزانی که خطاهای آنها با شیوه مستقیم تصحیح گردیده بود در مقایسه با گروه های دیگر پیشرفت بیشتری داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، مجید، دری کفرانی، جعفر، و وحدانی ثانوی، رضا. (1388). تنوع بازخورد در میان تکالیف نوشتاری زبان آموزان در ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 4(4 (مسلسل 16))، 165-181. SID. https://sid.ir/paper/493079/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی مجید، دری کفرانی جعفر، وحدانی ثانوی رضا. تنوع بازخورد در میان تکالیف نوشتاری زبان آموزان در ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1388؛4(4 (مسلسل 16)):165-181. Available from: https://sid.ir/paper/493079/fa

    IEEE: کپی

    مجید نعمتی، جعفر دری کفرانی، و رضا وحدانی ثانوی، “تنوع بازخورد در میان تکالیف نوشتاری زبان آموزان در ایران،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 4، no. 4 (مسلسل 16)، pp. 165–181، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا