مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش به دریافت بازخورد در دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 1398

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 68

چکیده

 زمینه و هدف: ارایه و دریافت بازخورد در آموزش بالینی, یکی از شاخص های تدریس اثربخش و یادگیری بهتر توسط دانشجویان میباشد. عوامل مختلفی در موثر و مفید بودن بازخورد نقش دارند که ممکن است به استاد یا دانشجو مرتبط باشند. هدف این مطالعه بررسی نگرش به دریافت بازخورد از سوی دانشجویان پزشکی و پرستاری در دوره آموزش بالینی است. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تحلیلی, روی495 دانشجوی علوم پزشکی (278 دانشجوی پزشکی و217 دانشجوی پرستاری) که به روش سهمیه ای و دردسترس انتخاب شدند, انجام شد. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه نگرش به دریافت بازخورد بود که به روش خودایفا توسط دانشجویان تکمیل گردید. روایی ابزار به روش محتوایی و پایایی آن به روش همبستگی درونی (90/0=α ) تایید شد. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های آماری ANOVA, T-Test آنالیز شدند. یافته ها: در این مطالعه, نگرش به دریافت بازخورد توسط دانشجویان بالاتر از حد مقدار میانگین بوده و بطور معنی داری در دانشجویان پرستاری بیشتر از دانشجویان پزشکی (94/2-t=, p=0/031) بود. همچنین دانشجویان در مقطع کارآموزی بیشتر از مقطع کارورزی تمایل به دریافت بازخورد داشتند (46/2-t=, p=0/01). نگرش دانشجویان به دریافت بازخورد با سن, معدل و علاقه به رشته تحصیلی ارتباط معنی دار داشت (p<0/05). نتیجه گیری: بنابر نتایج مطالعه حاضر و باتوجه به تفاوت نگرش دانشجویان مختلف به دریافت بازخورد, توصیه میشود این مهم در برنامه ریزیهای آموزشی لحاظ شده و با اتخاذ تدابیر مناسب, در جهت ارتقا نگرش دانشجویانی که دیدگاه ضعیفی نسبت به بازخورد دارند, تلاش شود تا به این ترتیب زمینه پذیرش بیشتر بازخورد از سوی آنان فراهم گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی پور، معصومه، رزاقی، زهرا، و خواجه، کلثوم. (1399). نگرش به دریافت بازخورد در دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 1398. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(39 )، 60-68. SID. https://sid.ir/paper/370189/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی پور معصومه، رزاقی زهرا، خواجه کلثوم. نگرش به دریافت بازخورد در دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 1398. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(39 ):60-68. Available from: https://sid.ir/paper/370189/fa

    IEEE: کپی

    معصومه ایمانی پور، زهرا رزاقی، و کلثوم خواجه، “نگرش به دریافت بازخورد در دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 1398،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 39 ، pp. 60–68، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370189/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button