مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 82

چکیده

 یکی از برجسته ترین ویژگی های تعامل بین معلمان و دانش آموزان دریافت بازخورد می باشد. در این تحقیق انتظار بازخورد در کلاس های درس زبان انگلیسی و رابطۀ ان با «موفقیت دانش آموزان» در مقطع راهنمایی و دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. بررسی های انجام شده نشان دهندۀ انتظار بازخورد نسبتاً بالا و رابطۀ مثبت میان دو متغیر «انتظار بازخورد» و «موفقیت دانش آموزان» است. میزان موفقیت و سطوح آموزشی بر انتظار بازخورد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد. بررسی آزمون های تحلیل واریانس نشان می دهد که انتظار بازخورد در سطوح سوم راهنمایی و سوم دبیرستان, نسبت به سایر سطوح بیشتر است. از دیگر اهداف این تحقیق بررسی نوع نگرش دانش آموزان ایرانی به بازخوردی است که آنان از معلمان و همکلاسی های خود دریافت می کنند. نتایج مقایسۀ میانگین ها نشان می دهد که این دانش آموزان, بازخورد از معلمان خویش را ترجیح می دهند تحلیل واریانس چند متغیره نیز بیانگر تأثیر سیستم آموزشی بر نوع نگرش دانش آموزان, نسبت به بازخورد است. در سطوحی که امتحانات به صورت نهایی برگزار می شوند, دانش آموزان خواهان دریافت بیشتر بازخورد از معلمان و همکلاسی های خود می باشند. در نهایت این پژوهش عوامل فرهنگی مؤثر بر این نوع نگرش را مورد بررسی قرار داده و پیشنهاد می کند که برای تغییر این نوع نگرش, یادگیری گروهی باید مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی، سیدمحمد، و کیوان پناه، شیوا. (1382). انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی، -(14)، 67-82. SID. https://sid.ir/paper/83299/fa

    Vancouver: کپی

    علوی سیدمحمد، کیوان پناه شیوا. انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1382؛-(14):67-82. Available from: https://sid.ir/paper/83299/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد علوی، و شیوا کیوان پناه، “انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 14، pp. 67–82، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83299/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button