مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 137

چکیده

 مقدمه و هدف: اماکن ورزشی چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی نقش مهمی در عمومی کردن ورزش در جهت تامین سلامت جامعه, ایجاد انگیزه, جذب جوانان به ورزش قهرمانی و تربیت ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی, دارند.هدف از انجام این پژوهش, بررسی ارتباط بین رضایت مشتری و مشتری گراییو مقایسه این دو دراماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران است.روش شناسی: پژوهش حاضر, توصیفی و از نوع همبستگی و به شکل میدانی است وجامعه آماری, مشتریانسالن های چندمنظورهکه حداقل6ماه سابقه فعالیت ورزشی در آن مکان را داشتند که ازاین میان 400 نفر ازمشتریان مرد و زنتصادفابه پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سنجش رضایت مشتری آمریکایی (ACSI) و پرسشنامه مشتری گرایی داناواناست. در تجزیه و تحلیل داده ها از آماری توصیفی و استنباطی (کلموگراف اسمیرنوف, ضریب همبستگی اسپیرمن, دوربین واتسون, رگرسیون چندگانه, آزمون یومان ویتنی, T مستقل) استفاده شده است.یافته ها: ارتباط معنی داری بین مشتری گرایی با رضایت مشتری (p=0.01, r: 0.63) وجود دارد. بین ابعاد مشتری گرایی با رضایت مشتری شامل خشنودی مشتری (p=0.01, r: 0.564), شناخت نیاز مشتری (p=0.01, r: 0.504) تامین نیاز مشتری (p=0.01, r: 0.505), برقراری ارتباط با مشتری (p=0.01, r: 0.435) ارتباط معنی داری وجود دارد.رگرسیون چندگانه نشان داد در میان ابعاد مشتری گرایی, بعد خشنودی مشتری در پیش بینی رضایت مشتری سهم بیشتری داشت. بین رضایت مشتری سالن های ورزشی دولتی و خصوصی تفاوت معنی داری (p=0.09 و t=+0.519) وجود ندارد به گونه ای که رضایت مشتری در اماکن دولتی بیشتر از خصوصی بود (میانگین رضایت مشتری در دولتی x=3.39 و در خصوصی x=3.34) به دست آمد. مشتری گرایی نیز در سالن های دولتی و خصوصی تفاوت معنی داری نداشت (p=0.67 و t=+0.270) و تنها در ابعاد خشنودی مشتری (p=0.04 و t=-0.546) و شناخت نیازهای مشتری (p=0.583 و t=-0.184) تفاوت معنی داری مشاهده شد.طی آن خشنودی و شناخت نیاز مشتری در بخش خصوصی بیشتر بود.بحث و نتیجه گیری: با توجه به اینکه در اماکن ورزشی خصوصی استان مازندران, رضایت کمتری نسبت به بخش دولتی احساس می شود, بخش خصوصی این استان باید برای جلب رضایت مشتریان به مشتری گرایی روی بیاورد تا مشتریان در قبال هزینه بیشتری که نسبت به بخش دولتی پرداخت می کنند, خدمات بهتری کسب نمایند. مدیران سالن های ورزشی نیز باید قبل از هرچیز به هوشیاری مشتریان در درک کیفیت خدمات توجه نمایند و حتی نیازهای مشتری را قبل از خود او پیش بینی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الماسی، سمانه، رضوی، سیدمحمدحسین، و امیرنژاد، سعید. (1394). بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 11(21)، 129-137. SID. https://sid.ir/paper/493279/fa

    Vancouver: کپی

    الماسی سمانه، رضوی سیدمحمدحسین، امیرنژاد سعید. بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1394؛11(21):129-137. Available from: https://sid.ir/paper/493279/fa

    IEEE: کپی

    سمانه الماسی، سیدمحمدحسین رضوی، و سعید امیرنژاد، “بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 11، no. 21، pp. 129–137، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button