مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بر اساس تجربه دوره تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 367 | صفحه پایان 375

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی, برای مقایسه نتایج به دست آمده از سنجش عملکرد یادگیرندگان با هدف های آموزشی یا هدف های یادگیری انجام می شود. در این مطالعه هدف, تعیین پیش بینی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بر اساس تجربه دوره تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بود. روش کار: این مطالعه مقطعی در سال تحصیلی 1391 انجام شد. نمونه, به صورت تصادفی سهمیه ای بر اساس رشته (پزشکی, دندانپزشکی, پرستاری - مامایی و پیراپزشکی) و جنسیت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انتخاب گردید (370=n). ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسش نامه استاندارد تجربه دوره تحصیلی (Experience course questionnaire) بود. پرسش نامه شامل حیطه های تدریس خوب, اهداف روشن و استاندارد, ارزیابی مناسب, حجم کاری, مهارت های عمومی و یک گویه در رابطه با رضایت از دوره تحصیلی بود. همچنین معدل کل ترم های قبل دانشجویان, به عنوان پیشرفت تحصیلی (Academic achievement) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: از دانشجویان مورد بررسی, 115 نفر (31.8 درصد) پسر و 247 نفر (68.2 درصد) دختر بودند. تفاوت معنی داری بین معدل پسران و دختران وجود داشت (0.001=P). دانشکده پرستاری - مامایی بیشترین امتیاز (3.30±15.23) را در متغیرهای پنج گانه تجربه دوره تحصیلی و دانشکده پزشکی کمترین امتیاز (4.35±14.06) را دارا بودند (0.001=P). بین متغیر تجربه دوره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی, همبستگی مثبت و معنی دار وجود داشت (0.164=r, P=0.004). همچنین از بین متغیرهای مورد مطالعه بر اساس رگرسیون خطی چندگانه, اهداف روشن و استاندارد و ارزیابی مناسب, پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی دانشجویان (معدل کل) بود. نتیجه گیری: از متغیرهای پنج گانه تجربه دوره تحصیلی, ضرورت توجه استادان به شیوه ارزیابی مناسب (تاکید اخص بر فهم مطالب تا محفوظات) و ارایه اهداف روشن و استاندارد جهت ارتقای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و عملکرد دانشجویان, از اهمیت ویژه ای برخوردار بودند. استادان مربوط بایستی بتوانند با مداخلات آموزشی لازم, زمینه ارتقا و پیشرفت دانشجویان را فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهرآبادی، عفت، رضاییان، محسن، و حق دوست، علی اکبر. (1392). پیش بینی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بر اساس تجربه دوره تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (مقاله کوتاه). مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 10(4)، 367-375. SID. https://sid.ir/paper/493713/fa

    Vancouver: کپی

    شهرآبادی عفت، رضاییان محسن، حق دوست علی اکبر. پیش بینی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بر اساس تجربه دوره تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (مقاله کوتاه). مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان[Internet]. 1392؛10(4):367-375. Available from: https://sid.ir/paper/493713/fa

    IEEE: کپی

    عفت شهرآبادی، محسن رضاییان، و علی اکبر حق دوست، “پیش بینی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بر اساس تجربه دوره تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (مقاله کوتاه)،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، vol. 10، no. 4، pp. 367–375، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493713/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button