مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی واکنش مصرف کننده در برابر استراتژی گسترش برند

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

گسترش برند استراتژی است که بسیاری از شرکت ها با هدف بهره برداری از موقعیت به دست آمده برند در بازارهای فعلی, آن را دنبال می کنند زمانی که محصول جدید تحت یک برند مشهور به بازار عرضه شود, نرخ شکست و هزینه های بازار کاهش می یابد. امکاناتی که برند برای محصولات جدید ارائه می کند غالبا باعث تغییر در تصویر از برند شرکت ها می شود. در نتیجه هم تاثیر و هم اطلاعات خاص مرتبط با برند و هم محصولات جدید در ذهن مصرف کننده با هم مبادله می شوند. این پژوهش دیدگاه جدیدی را با جامع ترین مدل در ارتباط با تحقیق در گسترش برند در حوزه کالاها ارائه می کند, که راهبرد فراگیری در ارائه محصولات جدید محسوب می شود. عکس العمل مصرف کنندگان, نسبت به 4 محصول جدید که از 2 نام تجاری واقعی در حوزه کالاهای مصرفی استفاده کرده اند, در این پژوهش مورد ارزیابی قرار می گیرد. روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. ما دریافتیم که شرکت ها قبل از اجرای گسترش برند باید سعی در شناسایی هر چه بیشتر برند در نظر مصرف کنندگان کنند و تصویر از برند خود را در ذهن مصرف کننده ارتقا دهند. برای ایجاد نگرشی مطلوب نسبت به این استراتژی باید کالای جدید چه از لحاظ طبقاتی و هم از لحاظ تصویر ذهنی با برند مادر تناسب داشته باشد. البته که این تناسب تاثیر مستقیمی بر روی تصویر ذهنی از برند گسترش یافته ندارد و فقط بر روی نگرش نسبت به گسترش تاثیر دارد و مشتریان تنوع طلب و ریسک پذیر در جا اندختن محصول ما در ذهن مصرف کنندگان دیگر تاثیر دارند, که جا دارد بر روی آنان به خصوص در شرایطی که تناسبات پایین است تمرکز بیشتری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خیری، بهرام، و زمانی، محمدسعید. (1390). بررسی واکنش مصرف کننده در برابر استراتژی گسترش برند. مدیریت کسب و کار، 3(12)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/493851/fa

    Vancouver: کپی

    خیری بهرام، زمانی محمدسعید. بررسی واکنش مصرف کننده در برابر استراتژی گسترش برند. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1390؛3(12):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/493851/fa

    IEEE: کپی

    بهرام خیری، و محمدسعید زمانی، “بررسی واکنش مصرف کننده در برابر استراتژی گسترش برند،” مدیریت کسب و کار، vol. 3، no. 12، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button