Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,173
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 104

چکیده

 توسعه برند, یک استراتژی مشهور برای شرکت ها از سال ها پیش بوده است و موفقیت آن وابسته به پذیرش و ارزیابی مصرف کنندگان از توسعه برند است؛ در نتیجه هدف از این پژوهش, مطالعه و بررسی عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند لاستیک بارز در شهر کرمان است. جامعه آماری در این پژوهش مصرف کنندگان لاستیک بارز در شهر کرمان بوده, حجم نمونه برابر با 171 نفر بوده که برای به دست آوردن آن از روش نمونه گیری تصادفی ساده و فرمول جامعه نامحدود استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده, برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات, روش کتابخانه ای و میدانی به کار گرفته شده است. پژوهش حاضر بر اساس هدف پژوهش کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز, از نوع پژوهش های توصیفی و همبستگی است. برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه در بخش آمار استنباطی از آزمون های کلوموگروف - اسمینوف و تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری, موجود در بسته های نرم افزاری SPSS و LISREL استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که تجربه برند, تصویر ذهنی برند, تناسب درک شده برند, رضایت برند, ارزش ویژه برند, اعتماد برند و وفاداری برند به طور معناداری بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند تاثیرگذار می باشد. این در حالی است که تاثیر دو عامل تجربه برند و رضایت برند نسبت به سایر عوامل بیشتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی سلطانی، مهدی، محمدی، اسفندیار، پوراشرف، یاسان اله، و سایه میری، کورش. (1392). بررسی عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند. مدیریت بازرگانی، 5(1)، 85-104. SID. https://sid.ir/paper/477054/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی سلطانی مهدی، محمدی اسفندیار، پوراشرف یاسان اله، سایه میری کورش. بررسی عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1392؛5(1):85-104. Available from: https://sid.ir/paper/477054/fa

    IEEE: کپی

    مهدی دهقانی سلطانی، اسفندیار محمدی، یاسان اله پوراشرف، و کورش سایه میری، “بررسی عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند،” مدیریت بازرگانی، vol. 5، no. 1، pp. 85–104، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا