Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,178
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,876
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند: پیش نیازها و نتایج

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف تحقیق: هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر شکل گیری وابستگی عاطفی بین مصرف کنندگان و برند و نتایج این وابستگی برای شرکت ها می باشد.طرح تحقیق و روش شناسی: روش مورد استفاده در تحقیق حاضر, توصیفی-پیمایشی و کاربردی, جامعه آماری, کلیه دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران بوده که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای متناسب با حجم, تعداد 380 نفراز دانشجویان به عنوان نمونه انتخاب و داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه استاندارد جمع آوری گردید. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس برای آمار توصیفی و تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تجزیه و تحلیل شد.یافته های تحقیق: نتایج این تحقیق نشان می دهد که تجربه و نگرش مصرف کنندگان بر شکل گیری وابستگی عاطفی با برند تاثیر دارد. بین دانش و رضایت مصرف کننده با وابستگی عاطفی آن ها به برند, ارتباط معناداری به برند مشاهده نشد. همچنین نتایج این پژوهش نشان می دهد که مصرف کنندگانی که به برند وابستگی عاطفی پیدا می کنند, سطوح بالاتری از وفاداری را از خود نشان داده, گفته های دهان به دهان در مورد برند انتشار می دهند و تمایل دارند قیمت های بالاتری را برای برند پرداخت نمایند.محدودیت های تحقیق: محدودیت منابع تحقیقاتی در داخل کشور و همچنین عدم همکاری برخی از متخصصین در مراحل ارزیابی اعتبار و قابلیت اتکا بودن پرسشنامه ونیز بی میلی برخی از پاسخ دهندگان برای تکمیل پرسشنامه از مهم ترین محدودیت های این پژوهش به شمار می رود. همچنین, با تغییر شرایط زمانی و مکانی, ممکن است نتایج تحقیق تغییر یابد.کاربردهای مدیریتی: با توجه به مطالعات محدود که در زمینه مطالعات مصرف کننده در داخل کشور صورت گرفته است, نتایج این تحقیق می تواند فعالان و محققان در زمینه بازاریابی و رفتار مصرف کننده را در بررسی و شناخت عوامل موثر بر ایجاد سطوح بالاتر وفاداری در مصرف کنندگان یاری نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خیری، بهرام، سمیعی نصر، محمود، و محمد، عظیم پورخوجین. (1392). وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند: پیش نیازها و نتایج. مدیریت بازاریابی، 8(20)، 49-65. SID. https://sid.ir/paper/218899/fa

    Vancouver: کپی

    خیری بهرام، سمیعی نصر محمود، محمد عظیم پورخوجین. وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند: پیش نیازها و نتایج. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(20):49-65. Available from: https://sid.ir/paper/218899/fa

    IEEE: کپی

    بهرام خیری، محمود سمیعی نصر، و عظیم پورخوجین محمد، “وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند: پیش نیازها و نتایج،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 20، pp. 49–65، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218899/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا