مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه های جمعی در گسترش صنعت نشر الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 21

چکیده

 با توجه به پیشرفت رو به رشد در عرصه فناوری اطلاعات, تولیدکنندگان اطلاعات بخشی از توان مادی و فکری خود را به ذخیره اطلاعات در محیط الکترونیکی اختصاص داده اند و این روند همچنان رو به رشد است. شیوه های نشر الکترونیکی, که گاه به عنوان انقلاب در حوزه انتشار اطلاعات از آن یاد می شود, نزد ناشران و تولیدکنندگان اطلاعات, به تناسب نوع مطالبی که تولید و منتشر می کنند, متفاوت است. نوع استفاده یک ناشرِ متون دانشگاهی از نشر الکترونیکی با یک ناشر آثار کمک درسی یا یک ناشر مجلات الکترونیکی کاملا متفاوت است. امروزه, رسانه های جمعی مانند رادیو, تلویزیون, و مطبوعات, مخاطب گسترده ای در جهان و ایران دارند. رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک, توییتر, یوتیوب, و گوگل پلاس نیز درصد زیادی مخاطب دارند, اما رشد بیشتری نیز در مقایسه با رسانه های جمعی دارند. از زمان ظهور چاپ به عنوان بستر رسانه جمعی تا موقعی که اینترنت به عنوان پلتفرم ظهور رسانه های آنلاین پا به عرصه گذاشت, تصور این نمی رفت که تعاملات رسانه ای امروز چنین جایگاهی بیابند و رسانه هایی با عنوان رسانه های اجتماعی رشد بیشتری از سایر رسانه ها داشته باشند و نیاز و خواسته های مخاطب را برآورده کنند. در این مقاله سعی بر آن داریم به طور گذرا ویژگی های رسانه های جمعی و نشر الکترونیکی را بررسی کنیم تا مسیر فعالیت در این حوزه مشخص و هموار شود. سپس, با اشاره به مهارت های مورد نیاز برای توسعه نشر الکترونیک, نقش رسانه های جمعی در افزایش مهارت های نشر الکترونیکی را با هدف گسترش این پدیده تبیین می کنیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حق شناس، مریم. (1393). نقش رسانه های جمعی در گسترش صنعت نشر الکترونیکی. کتاب مهر، -(13)، 6-21. SID. https://sid.ir/paper/494217/fa

    Vancouver: کپی

    حق شناس مریم. نقش رسانه های جمعی در گسترش صنعت نشر الکترونیکی. کتاب مهر[Internet]. 1393؛-(13):6-21. Available from: https://sid.ir/paper/494217/fa

    IEEE: کپی

    مریم حق شناس، “نقش رسانه های جمعی در گسترش صنعت نشر الکترونیکی،” کتاب مهر، vol. -، no. 13، pp. 6–21، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/494217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button