مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه درسی روئیدنی: تاملی انتقادی درباره مفهوم برنامه درسی از پیش تعیین شده

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 26

چکیده

 برنامه درسی از پیش تعیین شده توسط اندیشمندان زیادی مورد نقد قرار گرفته است. در اثر این نقد, مفهوم دیگری به نام برنامه درسی روئیدنی به وجود آمده است. این مفهوم از برنامه درسی درباره ویژگی های برنامه درسی از پیش تعیین شده از قبیل اختیار رویکرد خطی و ثابت در برنامه ریزی درسی, به تامل نقادانه می پردازد. همچنین عمق و غنای پژوهش برنامه درسی را افزایش داده و در نتیجه عمل برنامه درسی را در جهت تقویت خلاقیت دانش آموزان سازگار می کند. از مهمترین خصوصیات این نوع برنامه درسی, «داشتن ماهیت تجربی», «محرک خلاقیت», و «ارتباط با زندگی» است. در این مقاله با اتکاء بر روش تحلیلی - مفهومی, ابتدا مفهوم برنامه درسی روئیدنی و تفاوت های آن با برنامه درسی از پیش تعیین شده بررسی شده سپس مفروضات اساسی, ویژگی های مهم و استلزامات اجرایی این نوع برنامه درسی مورد بحث قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، رحمت اله، و مهرمحمدی، محمود. (1391). برنامه درسی روئیدنی: تاملی انتقادی درباره مفهوم برنامه درسی از پیش تعیین شده. مطالعات برنامه درسی، 7(25)، 5-26. SID. https://sid.ir/paper/495368/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی رحمت اله، مهرمحمدی محمود. برنامه درسی روئیدنی: تاملی انتقادی درباره مفهوم برنامه درسی از پیش تعیین شده. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1391؛7(25):5-26. Available from: https://sid.ir/paper/495368/fa

    IEEE: کپی

    رحمت اله خسروی، و محمود مهرمحمدی، “برنامه درسی روئیدنی: تاملی انتقادی درباره مفهوم برنامه درسی از پیش تعیین شده،” مطالعات برنامه درسی، vol. 7، no. 25، pp. 5–26، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/495368/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button