Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,607
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,094
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی رویکرد هیجان -مدار بر تنظیم شناختی هیجان دانشجویان دختر دچار شکست عاطفی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 86

چکیده

 مقدمه: شکست عاطفی, حالت سرخوردگی و حقارت است که پس از طرد شدن توسط محبوب به فرد دست می دهد. لذا مطالعه حاضر باهدف بررسی اثربخشی رویکرد هیجان- مدار بر تنظیم شناختی هیجان دانشجویان دختر دچار شکست عاطفی انجام شد.مواد و روش ها: طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامه ی آماری شامل کلیه دانشجویان دختر مبتلا به شکست عاطفی دانشگاه های شهر اهواز در سال 94-93 بود. حجم نمونه 22 نفر بود که از این تعداد, 11 نفر از آزمودنی هایی که رضایت کامل داشتند در گروه آزمایش و 11 نفر دیگر در گروه گواه جایگزین شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه ضربه عشق, پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان بود. همه آزمودنی ها به دو پرسشنامه پاسخ دادند سپس افراد گروه آزمایش, مداخله درمانی را طی 8 جلسه 60 دقیقه ای به صورت فردی و 2 بار در هفته دریافت نمودند. در پایان هر دو گروه مجددا به پرسش نامه تنظیم شناختی هیجان پاسخ دادند. پس از گذشت یک ماه از اجرای پس آزمون, آزمون پیگیری برای هر دو گروه اجرا گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی, از روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد.یافته ها: یافته ها نشان داد رویکرد هیجان- مدار در مرحله پس آزمون و پیگیری موجب استفاده بیشتر از راهبردهای مثبت شناختی تنظیم هیجان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه شده است.بحث و نتیجه گیری: از آنجا که عشق و احساس های همراه با شکست عشقی از نوع هیجان است, لذا درمان هیجان-مدار می تواند تاثیر معناداری بر تنظیم شناختی هیجان دانشجویان دختر دچار شکست عاطفی بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی نژاد، زینب، سودانی، منصور، و مهرابی زاده هنرمند، مهناز. (1395). اثربخشی رویکرد هیجان -مدار بر تنظیم شناختی هیجان دانشجویان دختر دچار شکست عاطفی. یافته، 18(4 (پیاپی 70))، 79-86. SID. https://sid.ir/paper/497498/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی نژاد زینب، سودانی منصور، مهرابی زاده هنرمند مهناز. اثربخشی رویکرد هیجان -مدار بر تنظیم شناختی هیجان دانشجویان دختر دچار شکست عاطفی. یافته[Internet]. 1395؛18(4 (پیاپی 70)):79-86. Available from: https://sid.ir/paper/497498/fa

    IEEE: کپی

    زینب کرمی نژاد، منصور سودانی، و مهناز مهرابی زاده هنرمند، “اثربخشی رویکرد هیجان -مدار بر تنظیم شناختی هیجان دانشجویان دختر دچار شکست عاطفی،” یافته، vol. 18، no. 4 (پیاپی 70)، pp. 79–86، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/497498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا