مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

(پاسخ به نقد مقاله) مقایسه تاثیر آموزش به روش نقشه مفهومی و شبیه سازی بالینی بر تصمیم گیری بالینی دانشجویان فوری تهای پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 365 | صفحه پایان 366

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 با تشکر از نظرات ارزنده خواننده محترم که به حق موجبات کسب تجربیات بیش تر محقق و دقت نظر داوران محترم مجلات را فراهم می سازد، به دلیل کم بودن تعداد دانشجویان فوری تهای پزشکی برای مقایسه دو روش مجبور شدیم، مطالعه را به صورت نیمه تجربی قبل و بعد انجام دهیم. مسلما مقایسه دو گروه شاهد و مورد نتایج معتبرتری خواهد داشت. در نتایج نیز مشابه سایر مطالعات نیمه تجربی گزارش شده است که تغییرات نمره تصمی مگیری بالینی تفاوت معنادار داشته است. در قسمت محدودی تهای پژوهش نیز متذکر شد هایم که برای بررسی اثربخشی بیش تر این روش ها نیاز به مطالعه بیش تر با حجم نمونه بالاتر و به صورت مورد شاهدی است. بنابراین با توجه به تعداد نمونه های اندک در نظر گرفتن گروه شاهد مقدور نبوده و بر اساس مقالات در صورتی که نمرات پس آزمون نسبت به پیش آزمون در هر دو گروه به طور معناداری افزایش یابد می توان پیامد حاصله و بهبودی در آن را به نوع مداخله در دو گروه منتسب کرد (1 و 2).در ارتباط با نقد وارد شده به نرمال بودن داده ها لازم به ذکر است که دانشجوی محقق، در پایان نامه خویش مبسوط به این مساله اشاره کرده است و مطمئنا هر محققی قبل از تحلیل داد هها به این مساله توجه خاص داشته و آزمون کولموگروف اسمیرنوف را انجام می دهد. هم چنین در متن مقاله ذکر شده است که برای تجزیه و تحلیل داد هها از آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس تکراری استفاده شده است، که این آزمون ها فقط در صورت نرمال بودن داد هها به کار گرفته می روند و تعداد نمون ههای اندک دلیل مناسبی برای مظنون شدن به نرمال بودن داد هها نیست.با توجه به این که یکی از مهم ترین موارد در مطالعات مداخله ای آزادانه بودن برای شرکت در پژوهش است (3)، تمایل دانشجویان به شرکت در طرح پژوهشی به عنوان معیار ورود در نظر گرفته شده است و نیز اخذ فرم رضایت نامه آگاهانه به طور کامل صورت گرفته است و مطرح شدن این فرضیه که دانشجویی که برای ورود به مطالعه داوطلب شده و یا انگیزه ورود به مطالعه را داشته است، متفاوت از سایر افراد است، صحیح نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادق نژاد، حسین، خزاعی، طیبه، و نصیری، احمد. (1393). (پاسخ به نقد مقاله) مقایسه تاثیر آموزش به روش نقشه مفهومی و شبیه سازی بالینی بر تصمیم گیری بالینی دانشجویان فوری تهای پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(4)، 365-366. SID. https://sid.ir/paper/497738/fa

    Vancouver: کپی

    صادق نژاد حسین، خزاعی طیبه، نصیری احمد. (پاسخ به نقد مقاله) مقایسه تاثیر آموزش به روش نقشه مفهومی و شبیه سازی بالینی بر تصمیم گیری بالینی دانشجویان فوری تهای پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(4):365-366. Available from: https://sid.ir/paper/497738/fa

    IEEE: کپی

    حسین صادق نژاد، طیبه خزاعی، و احمد نصیری، “(پاسخ به نقد مقاله) مقایسه تاثیر آموزش به روش نقشه مفهومی و شبیه سازی بالینی بر تصمیم گیری بالینی دانشجویان فوری تهای پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 4، pp. 365–366، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/497738/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button