مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه مهارت آموزی حرفه ای بر کارآمدی دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه از دیدگاه دبیران مدارس اسثتنایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر, به منظور تعیین اثربخشی برنامه مهارت آموزی حرفه ای بر کارآمدی دانش آموزان کم توان ذهنی دوره متوسطه تحصیلی ازدیدگاه دبیران مدارس استثنایی انجام گرفت. در این پژوهش 100 نفر دبیر به عنوان افراد مورد مطالعه در پژوهش به روش تصادفی ساده از میان 135 دبیرشاغل در مدارس استثنایی در شهر تهران انتخاب شدند.روش شناسی: با استفاده از روش تحقیق پیمایشی و بوسیله پرسشنامه محقق ساخته, تاثیر برنامه های حرفه آموزی بر کارآمدی دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران اندازه گیری شد. بدین صورت اطلاعات و داده های مورد نیاز مربوط به متغیرهای پژوهش جمع آوری گردید و بوسیله شاخص های آمار توصیفی و روش های آماری خی دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته های پژوهش نشان دادند که برنامه های حرفه آموزی و مهارت آموزی از دیدگاه دبیران در ابعاد ارتقای مهارت های زندگی, خودکفایی فردی, اجتماعی و اقتصادی و ایجاد انگیزش تاثیر کمی دارد و تنها در بعد افزایش نگرش مثبت دانش آموزان کم توان ذهنی تاثیر زیادی دارد.نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که برنامه های مهارت آموزی حرفه ای در ابعاد ارتقای مهارت های زندگی, خودکفایی فردی, اجتماعی و اقتصادی و ایجاد انگیزش در حد کمی می تواند کارآمدی دانش آموزان کم توان ذهنی را تحت تاثیر قرار دهد. ولی بعد نگرش مثبت را می تواند به مقدار زیادی افزایش دهد. همچنین یافته های پژوهش شواهدی را پیشنهاد می کنند که برنامه های مهارت آموزی حرفه ای که توسط مدارس استثنایی برای دانش آموزان کم توان ذهنی اجرا می شود بنا به روش اجرا, عوامل اجرایی, ماهیت و اهدافی که دارند نمی توانند تمام ابعاد کارآمدی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    به پژوه، احمد، عصاره، علیرضا، و ابوالحسنی، زهره. (1390). اثربخشی برنامه مهارت آموزی حرفه ای بر کارآمدی دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه از دیدگاه دبیران مدارس اسثتنایی شهر تهران. تحقیقات روانشناختی، 3(12)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/498163/fa

    Vancouver: کپی

    به پژوه احمد، عصاره علیرضا، ابوالحسنی زهره. اثربخشی برنامه مهارت آموزی حرفه ای بر کارآمدی دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه از دیدگاه دبیران مدارس اسثتنایی شهر تهران. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1390؛3(12):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/498163/fa

    IEEE: کپی

    احمد به پژوه، علیرضا عصاره، و زهره ابوالحسنی، “اثربخشی برنامه مهارت آموزی حرفه ای بر کارآمدی دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه از دیدگاه دبیران مدارس اسثتنایی شهر تهران،” تحقیقات روانشناختی، vol. 3، no. 12، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498163/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button